A partir de les tres de la tarda els operaris de manteniment de les rondes, amb el suport de la Guàrdia Urbana, han començat a senyalitzar les restriccions de trànsit. El tram afectat, des del Bon Pastor fins a la Gran Via, en sentit Llobregat. Aquí ha quedat obert únicament un carril de circulació i els altres dos els han ocupat les màquines per començar uns treballs de manteniment en aquesta via. JAVIER NAVARRO, director tècnic de manteniment de les rondes "La actuación consiste en la renovación de la capa de rodadura, se tiene que fresar tres centímetros de la capa de rodadura, y colocar tres centímetros más. Es una capa de rodadura que es sonoreductora y que tiene unas características similares a las que tenía la que había anteriormente." Per aquesta actuació s'han mobilitzat dues màquines fresadores, dues estenedores i una cinquantena de vehicles. A banda un centenar d'operaris treballaran durant tota la nit perquè demà a les tres aquesta via recuperi la normalitat. Els talls han provocat retencions importants, sobretot a mesura que ha anat avançant la tarda. Agents de la Guàrdia Urbana han treballat per dirigir el trànsit però això no ha impedit que la ronda del litoral quedés col·lapsada. "Llevamos una hora de caravana casi y me he salido por aquí porque la ronda está impracticable." "Vinc del bateig de la nena, anavem a la platja i arribarem... no ho sé, és que no sabem que és això." Aquesta és la primera d'un total de quatre actuacions que es faran durant els mesos de juliol i agost a les rondes de Barcelona. El cap de setmana que ve s'actuarà en el mateix tram per renovar el paviment del carril que ara continua obert al trànsit. Del 20 al 21 de juliol els treballs es faran a la ronda de Dalt entre la Vall d'Hebron i Vallcarca. La darrera actuació d'aquesta campanya serà també a la ronda de Dalt, entre la plaça de Karl Marx i el Nus de la Trinitat. Aquest pla de manteniment té un pressupost de 800.000 euros.

Abans de les tres, el personal de l’obra i agents de la Guàrdia Urbana han començat a tallar la circulació dels dos carrils més ràpids de la ronda en aquest tram, primer el de més a l’esquerra i després el del centre. Un cop instal·lada tota la senyalització provisional, hi han descarregat les dues màquines fresadores i després les asfaltadores, que hi treballaran al llarg de la nit en tot aquest tram. En total, hi ha un centenar d’operaris mobilitzats.

Les obres consisteixen a renovar l’asfalt i les línies de senyalització horitzontal, una operació que s’ha de fer cada vuit o deu anys en una via de tanta circulació com és la ronda. Primer es rebaixen uns tres centímetres del paviment existent i després s’hi torna a posar un gruix similar de nou asfalt sonorreductor, com el que ja hi havia en aquest tram de la ronda del Litoral.

El tall ha complicat força la circulació d’entrada a Barcelona des del Vallès. A més dels tres quilòmetres de congestió del tram afectat pel tall, les cues han traspassat el Nus de la Trinitat cap a la C-58 i també cap a la pota nord (B-20) a l’altura de Santa Coloma. Alguns cotxes han passat fins a una hora fent cua en sentit Llobregat. També hi hagut retencions en sentit contrari, en part per l’efecte badoc dels molts conductors que aquesta tarda de dissabte estaven sortint de Barcelona cap al Nus de la Trinitat.

Aquest cap de setmana quedarà repavimentada la banda esquerra de la via, que és on treballaran les màquines mentre els vehicles continuen circulant pel carril dret. El cap de setmana següent, entre les 23 h del dissabte 13 de juliol i les 15 h de diumenge 14, seran els dos carrils de la banda dreta els que estaran tallats per asfaltar-los. Llavors només es podrà circular pel carril esquerre, la qual cosa farà que el tall de la setmana que ve afecti també les sortides en aquest tram, que estaran tancades.

L’estiu de l’asfalt

Aquesta és la primera de tot un seguit d’obres de renovació del paviment que es duran a terme a les vies de circulació de Barcelona durant l’estiu. Aquests mesos de juliol i agost està previst fer-hi un total de 25 actuacions de substitució o millora de l’asfalt, amb una superfície total de 147.339 m2 de nou paviment, molt per sobre dels 67.045 m2 de l’any passat. Aquesta gran diferència s’explica per l’execució de tres actuacions de manteniment del paviment a les rondes.

Després d’aquests dos caps de setmana amb obres a la ronda del Litoral entre la Trinitat i la Gran Via, també hi haurà talls de trànsit aquest estiu a la ronda de Dalt (B-20): el cap de setmana del 20 al 21 de juliol s’actuarà en la pavimentació d’aquesta via entre la Vall d’Hebron i Vallcarca en sentit Llobregat.

La darrera actuació d’aquesta campanya a les rondes es realitzarà també a la ronda de Dalt el cap de setmana del 10 a l’11 d’agost, entre la plaça de Karl Marx i el Nus de la Trinitat. En aquest cas, però, els treballs afectaran tots dos sentits de la circulació.