El Comitè d’Empresa -format pels sindicats UGT, CCOO, CGT, SIAFESIT, USOC i C-SIF- assegura en un comunicat que no entén “la venda d’un servei públic rendible, que en els darrers 30 anys ha reportat incalculables beneficis a les arques municipals” que han revertit en serveis com el Bicing, el transport públic o el mobiliari urbà. Asseguren que la venda beneficia “els de sempre: les grans constructores multinacionals, concessionàries d’aparcaments i les entitats financeres”, i alerten que amb la privatització no es podrà garantir el preu mitjà del minut i es perjudicaran els usuaris.

El comunicat acusa CiU i Xavier Trias d’executar “una maniobra matussera” per privatitzar una empresa pública rendible en un sector estratègic “per satisfer la insaciable voracitat de les grans empreses privades”. Segons els càlculs del comitè, els 15 aparcaments més rendibles que B:SM té a la ciutat reporten un benefici anual de 13 milions d’euros, una xifra que veuen molt menor (100 milions d’euros a 25 anys) que la que podria reportar en mans privades.

Un anunci polèmic

El 7 de juny l’Ajuntament va anunciar que externalitzaria la gestió de 26 aparcaments municipals i que els beneficis d’aquesta operació servirien per finançar la construcció de pisos de lloguer social. Segons dades del consistori, en una primera fase l’operació reportarà 100 milions d’euros, que permetrien construir un miler d’habitatges. Els partits de l’oposició van coincidir a criticar la mesura proposada per l’equip de govern. Alguns consideraven que arribava tard i que s’hauria pogut destinar fons propis de l’Ajuntament a lloguer social sense haver de tocar la gestió de B:SM. Dies després, l’Ajuntament va negar que l’operació fos una privatització encoberta i va assegurar que el consistori mantindria la titularitat dels aparcaments.