Amb aquests gomets els veïns estan definint les prioritats per transformar l'Eix Pere IV. Ho van fer durant una jornada de participació ciutadana que va organitzar dimarts l'Ajuntament. El que més els preocupa és la preservació del patrimoni industrial. En segon lloc, la pacificació del trànsit. MARIA SISTERNES, directora de projectes d'Hàbitat Urbà "Pere IV talla en esbiaix la malla de l'Eixample i el que diuen els estudis de mobilitat és que, gairebé, podries prescindir d'aquest tall en esbiaix de les illes. Tot el trànsit podria passar per les ortogonals sense que suposés un increment per a aquestes ortogonals." La reordenació del trànsit hauria de comportar, també, la connexió de la zona nord del carrer amb la zona sud. SALVADOR CLERÓS, president AV Poblenou "El Parc del Centre el que ha fet és matar la vida de Pere IV en direcció Besòs i, per tant, el que cal és recuperar aquesta traça. Pere IV ha de poder ser transitable travessant el parc i travessant la Diagonal, cosa que ara no ho és." El comerç és un altre dels problemes que té Pere IV. El 38% dels locals del carrer estan buits, segons un estudi encarregat per l'Ajuntament. La reordenació del trànsit també és clau per trencar aquesta estadística. DAVID PERRAMÓN, president de l'Eix Comercial Poblenou "Prioritzar el vianant i, evidentment, reduir el trànsit urbà. Dins del que és el trànsit voldríem respectar tot el que són serveis, com els autobusos." Pere IV és una via de més de tres quilòmetres de longitud. Això fa que travessi barris amb necessitats diferents, com en el cas del barri del Parc i la Llacuna del Poblenou. JOAN MANEL GARCÍA, vocal de l'AV del Parc "Creiem que aquesta zona sud de l'Eix Pere IV hi ha molts pocs veïns. S'hi ha de fomentar la construcció d'habitatges. Si pot ser públic, millor que privat." La reforma ha de començar l'any que ve. Si més no, aquest és el compromís que va adquirir l'Ajuntament amb els veïns. Abans, però, totes aquestes propostes s'hauran de concretar en un projecte executiu.