Corredisses perquè no s'escapi el tren, després d'haver agafat un autobús en la majoria dels casos. Aquesta és la primera imatge amb què es troben els turistes quan arriben a la T1 de l'aeroport del Prat i han d'agafar el tren. Ara, la línia de Rodalies arriba només fins a la T2 i els combois passen amb una frequència de 30 minuts. La nova llançadora connectaria cada 15 minuts el centre de la ciutat i la T1, amb un trajecte de menys de mitja hora. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "No podem permetre'ns com a ciutat de Barcelona i país aquesta innacció. Es una proposta de llançadora que s'inspira en connexions ferroviaries de bona part de les capitals europees. Que hi hagi un vehicle exprés que es destini a garantir aquesta accesibiltiat." El projecte preveu un nou corredor de quatre quilòmetres i mig de via, que es desdoblaria des de l'R2 de Rodalies, i arribaria tant fins a la T1 com, en una segona fase, a la T2. Una alternativa a la suspensió de les obres de la Línia 9 de metro. Ara, l'única manera de comunicar totes dues terminals és amb el bus llançadora. Amb aquesta proposta, el departament redueix un any el termini d'obres i també el pressupost del servei. Està previst que part de la inversió es financi amb el preu del bitllet, que inclouria un suplement de menys d'un euro fins a un màxim de sis euros. Actualment, són 4,5 milions i mig de passatgers que accedeixen anualment a l'aeroport en Rodalies, un 14% del total. Amb el nou serveis, es calcula que la xifra es pugui doblar i arribar als 8,5 milions.

La Generalitat ha decidit reactivar el projecte perquè un ramal de la xarxa de Rodalies arribi a la Terminal 1 de l’aeroport del Prat, que actualment només està comunicada per autobús. El conseller de Territori i Sosteniblitat, Santi Vila, ha proposat al Ministeri de Foment la implantació d’una nova llançadora ferroviària que connectaria el centre de Barcelona i la T1 de l’aeroport cada 15 minuts. Es tracta d’una obra projectada l’any 1998, que es va adjudicar fa tres anys però que encara està pendent d’inici. Amb la proposta, la Generalitat vol desencallar el projecte i resoldre un dels principals problemes de l’aeròdrom català: la connexió ferroviària.

El pla que el conseller Santi Vila ha plantejat a Foment és una obra que es desenvoluparia a través de la col·laboració publicoprivada, amb un termini d’execució de quatre anys i un cost de 217 milions d’euros, un pressupost que segons Vila és de 93 milions menys que la proposta inicial de foment de l’any 1998. La tarifa dels trajectes en tren oscil·laria entre els 98 cèntims per als usuaris habituals i els sis euros per als puntuals, com ara els turistes. El preu també oscil·larà segons si s’utilitza un bitllet senzill o integrat. Territori considera que el preu dels bitllets servirà per cobrir els costos d’operació de la nova llançadora i espera obtenir una resposta del Ministeri de Foment en poques setmanes, ja que segons Santi Vila “la proposta ha estat ben escoltada”.

Actualment la línia de Rodalies només arriba fins a la T2 de l’aeroport, però la terminal més utilitzada (amb fins a 23 dels 35 milions de viatgers anuals) és la 1, només connectada per un bus llançadora que surt de l’estació de Rodalies de la Terminal 2. La primavera de 2010 el Ministeri de Foment va adjudicar les obres per construir nous accessos ferroviaris a la T1 i la T2, uns treballs que inclouen un nou corredor de 4,5 kilòmetres (la major part en túnel) que tindria una parada a cadascuna de les terminals i la possibilitat d’intercanvi amb l’L9 del metro, que no arribarà fins a 2016.

L’obra total (que connectaria totes les terminals i el metro) tindria un cost de 310 milions d’euros, i encara no té data d’inici. El fet d’accelerar l’arribada del ferrocarril a la T1 amb una primera fase que prioritzaria l’estació de Rodalies en aquesta terminal seria un primer termini, de quatre anys, que costaria 217 milions i que s’hauria de completar amb la resta dels treballs.