MONTSE COMABELLA, responsable de màrqueting de Cerveses Moritz "Volíem fer una cosa una mica diferent i va coincidir que el 'Modernet de Merda', el perfil que té molts seguidors a Twitter, aconseguia els 10.000 seguidors i vam tenir l'oportunitat de poder celebrar aquesta festa dels 10.000 seguidors fent la Festa dels 10.000 modernets." LAURA "M'he pintat perquè a la pàgina web hi posaven 'amb bigoti també'. I he dit: 'igual amb les ulleres i la camisa diuen que no sóc moderneta' i ara a les escales m'ho he pintat." KEVIN "M'ha fet molta gràcia el fet que un personatges de Twitter principalment inventat a tall de broma, ara sigui un personatge famós amb 10.000 seguidors i que faci una festa aquí, a la fàbrica Moritz, que és l'estendard del món modern, dels 'modernets' en aquest moment. I m'ha fet gràcia per això." JOSE "Esto del moderneo es algo que es supuestamente un icono, pero no caes en él en el sentido que te vistes como quieres. No me parece que sea una etiqueta como para decir 'eres moderno o no'. Para mí es como quieras."

El compte de Twitter @ModernetdeMerda ha superat el llindar dels 10.000 seguidors. Per celebrar-ho, l’usuari va llançar tres propostes “modernes” a la xarxa: un concurs de fotos de botons de camisa cordats, un altre d’instantànies retocades amb Instagram i una festa. La cervesera Moritz i la revista ‘Time Out‘ van decidir fer realitat la iniciativa.

Per entrar a la festa calia demostrar que eres un bon “modernet”. Per això, s’havia de vestir camisa de quadres amb el primer botó cordat, ulleres de pasta, bigoti (fins i tot les noies), i corbata de llacet. Els qui normalment no segueixen aquesta estètica s’han vestit per a la ocasió i fins i tot hi ha qui s’ha pintat un bigoti improvisat. La música és un dels trets distintius d’aquesta tribu urbana, així que a la festa no hi podia faltar l’indie i el pop.

L’etiqueta de “moderns” sovint la utilitzen més els qui no ho són per definir una tribu urbana que es vol allunyar de les tendències majoritàries, anomenades “mainstream”. Se’ls han penjat molts estereotips estètics, culturals i també de costums, com comprar roba de segona mà, portar dispositius Apple a la butxaca o no perdre’s festivals com el Sónar i el Primavera Sound.

El perfil del @ModernetdeMerda ironitza amb aquests estereotips.

[blackbirdpie url=”https://twitter.com/ModernetdeMerda/status/339327235804766208″]

[blackbirdpie url=”https://twitter.com/ModernetdeMerda/status/335319974744817664″]

[blackbirdpie url=”https://twitter.com/ModernetdeMerda/status/333173783248633856″]

Tot i l’interès que aquest personatge ha despertat a Twitter, la persona que hi ha al darrere prefereix mantenir-se en l’anonimat i no revelar si és un autèntic “modern” o no.