Dotze conductors com el Juan han passat les darreres tres setmanes aprenent la tècnica per capitanejar aquest vehicle de 24 metres. Avui s'estrena transportant usuaris i les primeres sensacions són bones. JUAN TORRECILLAS, conductor d'autobús "Un poco especial sí que es pero no entraña dificultad. 13:25 A la hora de girar necesitamos prácticamente el mismo giro que un articulado normal pero gestionando el espacio de otra manera." Ho comprovem en passar per la plaça de les Glòries, un dels pocs girs que inclou l'itinerari perquè, de moment, l'autobús només cobrirà la línia Hac 12, de punta a punta de la Gran Via. La cabina del conductor està separada físicament del passatge i compta amb un sistema de videocàmeres per facilitar i supervisar les maniobres. Aquestes càmeres també serveixen per controlar la pujada i baixada del passatge. I aquí també hi ha novetats. Els polsadors són semblants als del metro. L'usuari els ha de pressionar per baixar del bus. En cas d'incidència, hi ha un intèrfon per comunicar-se amb el conductor i pròximanent s'hi instal·larà una màquina de venda de bitllets ja que el conductor no pot vendre'ls. Dins el vehicle hi poden viatjar fins a 164 persones. JOAQUIM FORN, president de TMB "A part de la capacitat, el tema de la sostenibilitat és molt important perquè l'empresa ha posat l'esforç. És un autobús híbrid i emet pocs gasos i contaminació." El segon bus biarticulat continua en fase de proves i s'integrarà al servei comercial a finals de maig. Al juny, n'arribarà el tercer.

El bus té capacitat per a 164 persones i cobrirà diferents franges horàries a la línia H12 que fa el recorregut entre el Gornal i la Verneda. El vehicle va ser presentat per l’alcalde, Xavier Trias, el 5 de març passat poc després d’arribar de Bèlgica, on l’han construït.

Durant les últimes tres setmanes el biarticulat ha circulat en buit pel mateix itinerari perquè el personal de conducció es familiaritzés amb les característiques del nou vehicle.

La flota de busos híbrids biarticulats té dos cotxes més, un dels quals està en fase de proves i un tercer, que arribarà a Barcelona al juny.

Pel que fa als usuaris s’ha preparat un full informatiu en què es detallen les diferències respecte a la resta de vehicles de la flota. A més, durant les primeres setmanes hi haurà personal a bord destinat a resoldre’ls dubtes. Cal tenir en compte que l’entrada al biarticulat es pot fer per qualsevol de les dues portes capdavanteres, on hi ha les màquines validadores, mentre que la sortida és per les dues portes posteriors.