Cases antigues a punt d'enderroc al costat de pisos nous en construcció. És una de les cares del nou barri que s'aixeca a la Marina del Prat Vermell. Tot just ara s'està acabant un primer bloc que ha de servir per reallotjar-hi els veïns del carrer d'Ulldecona, finques afectades pel pla urbanístic. El consistori, a través d'inversió privada, està urbanitzant un sector que ha d'acollir uns 1.500 pisos, 440 dels quals seran protegits i de titularitat municipal. Però aquesta és només una primera fase d'un barri equivalent a 40 illes de l'Eixample que, quan estigui acabat, tindrà més d'11.000 pisos i una estimació de 30.000 persones. Serà una zona equipada amb les últimes tecnologies: llums de led, aprofitament d'aigües subterrànies i un sistema centralitzat d'aigua freda i calenta. Serveis que volen ser un ganxo per atreure-hi veïns. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Recús la ciutat de Barcelona amb la Zona Franca, el Port i Hospitalet. Jo crec que és un lloc sincerament molt atractiu." Però el barri encara té una mancança: no hi arriba el metro i la Línia 10 no té una data d'obertura a l'horitzó. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "La veritat és que amb l'L9 això era una millora molt important i espero que la poguem acabar." Fruit del pacte d'inversions del govern amb el PP, el barri rebrà també aquest any una altra injecció econòmica: 300.000 euros per redactar el projecte de transformació del passeig de la Zona Franca i fer-hi actuacions puntuals a les voreres. El barri també ha guanyat recentment una plaça de 24.500 metres quadrats, finançada per la Fira i Iberdrola, que just a tocar està ultimant la primera de diverses torres d'oficines.

Les obres d’urbanització afecten ara el triangle format pels carrers d’Ulldecona i dels Motors i el passeig de la Zona Franca. Aquest estiu s’ha d’acabar el bloc de 42 pisos per reallotjar els veïns afectats. En tot aquest sector es desenvoluparan uns 1.500 pisos, 440 dels quals seran protegits i de titularitat municipal.

El nou barri es dissenya amb criteris d’ecoeficiència. Tindrà un sistema centralitzat d’aigua freda i calenta provinent de la central de la Zona Franca. L’enllumenat serà de tecnologia LED i tot el barri serà zona 30. L’horitzó per veure tot el pla acabat és el 2022, i la previsió és que hi visquin unes 30.000 persones.

Una de les mancances del barri és el metro

Hi ha d’arribar el ramal de l’L9 que va a la Zona Franca, que adopta el nom d’L10, però el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat prioritza per ara el ramal a l’aeroport i deixa sense data d’acabada aquest tram. Per ara no se sap quan arribarà el metro en aquest nou barri.