En la seva segona cimera d'alcaldes per l'alta velocitat, Xavier Trias hi ha arribat amb un objectiu complert: l'enllaç de Barcelona amb Girona i Figueres. Però per a aquest lobby d'alcaldes catalans i del sud de França, això no ho és tot. La connexió dels dos països amb alta velocitat sense canviar de tren continua sent la principal reivindicació. Així ho han recollit en la declaració que han signat avui amb una exigència als governs espanyol i francès perquè accelerin els trens directes. Però a l'enllaç de Barcelona i París, previst inicialment pel 28 d'abril i amb un retard ja anunciat, ara se n'hi pot sumar un altre. L'alcalde ho ha denunciat a la cimera. Per Trias, no es pot perdre més temps perquè el temps, diu, és competitivitat. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Parlava del 28 d'abril, després parla del maig, ara ja ens diuen igual passa tot l'estiu i jo dic, home no sigueu així. Hi ha problemes informàtics per l'alta velocitat, però seria molt important que això estigués en funcionament abans de la temporada d'estiu." Però quan sigui possible l'alta velocitat entre Barcelona i París, no serà del tot real. En el tram entre Perpinyà i Montpeller no hi ha encara la infrastructura idònia i els trens no hi podran circular ràpid, almenys fins al 2020. La propera cita dels alcaldes que s'han reunit avui aquí serà el 19 de juny a Barcelona. La ciutat organitzarà un congrés amb representants dels indrets que uneix el corredor del Mediterrani. Serà una nova trobada per reclamar i presionar perquè aquest eix europeu de les mercaderies sigui una realitat en un futur proper. Us ho ha explicat des de Besiers, al sud de França, Marc Garcia.

La trobada se celebra a Besiers (al Llenguadoc-Rosselló) i aplega 12 alcaldes del sud de França i de Catalunya. Aquest col·lectiu pressiona perquè França i Espanya prioritzin les comunicacions en alta velocitat entre els dos estats. Per aquest motiu, han aprofitat la cita per signar una declaració en què s’insta els governs espanyol i francès a avançar en els treballs de connexió ferroviària entre els dos països en alta velocitat. Reclamen, sobretot, la construcció del tram entre Montpeller i Perpinyà, ja que creuen que és indispensable perquè Barcelona i París es puguin unir realment en alta velocitat real.