Des de fa anys, els veïns l'anomenen l'autovia Magdalenes pel pas continuat de camions de mercaderies que van cap a l'avinguda del Portal de l'Àngel. El carrer és l'única via d'entrada dels transportistes cap al Gòtic nord i això fa que cada dia hi passin 1.500 camions. Aquesta xifra s'ha aconseguit reduir un 26% des que l'Ajuntament hi va implantar, fa dos mesos, aquesta restricció. A partir de les 11 del matí, els camions de dos metres o més d'alçària no hi poden accedir. Un detector infrarroig i una càmera s'encarreguen de comprovar-ho. Alguns comerciants en posen en dubte els resultats. MERCÈ VILA, comercianta "Millora no n'hem trobat cap perquè a les hores que poden passar segueixen fent el matexi merder i a les hores que no poden, passen igualment perquè molts transportistes ens han dit que no multen." A partir d'ara, però una bona part dels camions entraran pel Portal de l'Àngel, una llarga reivindicació dels comerciants. Això sí, l'Ajuntament obligarà que es faci en horari nocturn. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "Ha estat una decisió presa tenint en compte tota la complexitat del Gòtic Nord, ha estat la millor opció. La prova és que anem reduint i a mesura que els distribuïdors s'assabentin de la nova manera de funcionar, segur que anirem baixant en tant per cent." S'hi suma una altra actuació. En aquest espai on ara els camions tenen un accés directe a Magdalenes des de via Laietana s'hi urbanitzarà una illeta peatonal que obligarà els camions a fer un gir de 90 graus i així reduiran la velocitat. CÉSAR POZO, president de l'AV del Carrer de les Magdalenes "No és mala idea, es aceptable porque lo que queremos es que nos quiten los 3.700 vehículos que pasan a la puerta del Ángel por esta calle. A las seis de la mañana pasan tantos trailers que no se puede dormir." Però hi ha algun comerciant a qui li agradaria eliminar totalment el trànsit d'aquest carrer. GENOVEVA TINEO, comercianta "Fatal, fatal porque la gente no pasa porque tienen miedo a que los atropellen. Van a esta velocidad excesiva todo el día. No es lo mismo si fuera una calle peatonal." Però, de vianants, el carrer de les Magdalenes, mai no ho podrà ser, ja que hi ha dos pàrquings al final de la via.

El carrer de les Magdalenes és l’única via d’accés per arribar al Portal de l’Àngel, l’únic punt autoritzat per a càrrega i descàrrega de mercaderies a l’eix comercial de Barna Centre i, per aquest motiu, produeix inconvenients pe a veïns i comerciants des de fa anys.

Per aquest motiu, l’Ajuntament va implantar la restricció de pas per als vehicles de dos metres d’alçària a partir de les 11 h, i això ha permès reduir el trànsit de furgonetes i camions un 26%. Ara, també es construirà una illeta de vianants a l’altura de via Laietana que obligarà els vehicles que vulguin entrar pel carrer de les Magdalenes a fer un gir de 90 graus. Això, inevitablement, els farà reduir la velocitat. Aquest carrer té un límit de velocitat de 10 quilòmetres per hora des que es va transformar en una via de plataforma única, però l’entrada directa fa que no tots els conductors la compleixin.

Cada matí (entre les 6 h i les 11 h) entraven pel carrer de les Magdalenes, al barri Gòtic, 500 camions i 1.000 furgonetes. De fet, el 52% dels vehicles que passen per aquest carrer són de mercaderies. Al llarg de tot un dia, hi passaven 3.700 vehicles de tot tipus.

Ara fa dos mesos, s’hi va instal·lar el control de gàlib amb visió artificial a les entrades, amb senyalització de preavís i restricció d’alçària a vehicles de dos metres (amb detector per infraroig). Aquest control inclou un sistema de reconeixement de matricules amb càmeres. Tot plegat,  ha representat l’eliminació del trànsit de vehicles pesants pel carrer de Magdalenes durant l’horari de tancament de l’illa de vianants i ha implicat la reducció del 26% al llarg del dia (de 1.482 a 1.102 vehicles).