Segons ha valorat a Europa Press, el director general de Carreteres i sotsdirector d’Infraestructures fins al gener passat, Xavier  Flores, la conselleria està disposada a buscar solucions amb l’Ajuntament, veïns i comerciants per recuperar part de la plaça, ja que ha reconegut que la situació actual no és la més desitjable. El pou d’obres es va començar a construir el 2004 i fa dos que està obert i amb els treballs aturats, cosa que ha provocat mobilitzacions per tancar-lo durant els últims tres dissabtes. S’hi han fet amb cassolades, pintades al mur de l’obra i talls de la carretera del Carmel.

El president de l’Associació de Comerciants Sanllehy-Comerç, Jesús Sobrino, ha enviat cartes a l’alcalde, Xavier Trias, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per demanar-los una solució i poder recuperar la plaça per a l’ús públic. Segons Sobrino, la meitat dels comerços de la  plaça han tancat a causa de la paralització dels treballs i de l’estat actual de l’espai central, i assegura també que tot plegat ha perjudicat  el trànsit, que ha empitjorat. 300 autobusos continuen circulant-hi diàriament, i contribueixen als embussos.

 

Qui recentment s’ha pronunciat a favor de tapar el pou de l’L9 és el president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz. El líder popular recorda que tant l’Ajuntament com la Generalitat van arribar al compromís d’arranjar la plaça ja fa més d’un any, i en reclama el cobriment immediat, no només de Sanllehy, sinó també dels espais ocupats pels treballs d’altres futures estacions, com la de Lesseps, Sarrià i Mandri.