Més de la meitat de les noves places d’aparcament, gratuïtes i a l’aire lliure, són en un solar a la confluència del carrer de l’Hort de la Vila amb la via Augusta (115 places). Al lateral de la mateixa via Augusta també s’hi han habilitat 26 places. I a la plaça de Sarrià, 50 més.

Alhora, el Districte de Sarrià – Sant Gervasi ha endegat una campanya informativa amb l’eslògan “Al casc antic de Sarrià, cap moto a la vorera”. L’objectiu és informar els conductors de motos i ciclomotors d’on els poden aparcar i on no, i demanar-los que facin servir preferentment aquestes noves places d’aparcament per evitar que els carrers del nucli històric estiguin plens de vehicles de dues rodes aparcats que dificulten el passeig dels vianants.

La Guàrdia Urbana també intensificarà la vigilància sobre l’aparcament indiscriminat de motos i ciclomotors en zones o voreres no autoritzades.

La crítica veïnal

Tot i que alguns comerciants i motoristes veuen la iniciativa amb bons ulls, molts veïns del barri l’han criticada i consideren que tants aparcaments per a ciclomotors no són necessaris. Un dels arguments esgrimits és que aquests espais han suposat la reducció de la vorera del lateral de la plaça de Sarrià; l’altre, que la mancança principal del barri són espais per estacionar   cotxes, i no pas motocicletes.