Les imatges tant del matí com de la tarda mostren una circulació pel carril bus-VAO amb comptagotes. Ara bé, segons el Servei Català de Trànsit els canvis en el funcionament del carril han fet doblar el nombre de vehicles que han fet ús d'aquesta via. Se n'ha aconseguit, diuen, la utilització òptima, és a dir, ha captat entre el 6 i el 7% del trànsit d'entrada a Barcelona. Més de 3.300 cotxes l'han utilitzat. La modificació dels dos ocupants ha permès a més d'un fer-lo servir per primera vegada i esquivar així els embussos de primera hora del matí. "Sí, perfecte, amb el meu nen que anem cap a Barcelona i, mira, perfecte. Perquè si haguessin mantingut la normativa de tres ocupants, no el podria fer servir." "Me ha hecho mucha ilusión. Por primera vez lo veo desde dentro y no desde el otro lado." "Me parece que era hora de que lo abrieran para dos, que no fuera el carril VAO vacio, porque si no no se saca rendibilidad a lo que han hecho." A més dels dos ocupants hi ha una altra novetat. De dilluns a dijous, els carrils estaran oberts només en sentit Barcelona, entre les sis del matí i les 10 de la nit. S'ha detectat que hi ha més retencions en aquesta direcció i, per això, el bus-VAO cap a Ripollet només s'obrirà els divendres a la tarda, com fins ara. El funcionament durant els caps de setmana s'adaptarà a les necessitats viàries. La Generalitat preveu que amb aquests canvis s'augmenti la fluïdesa als accessos a Barcelona per la C-58. D'aquesta manera s'aconseguiria també reduir l'impacte ambiental en un 30% menys d'emissions i un 12% menys de consum energètic. Avui, molts conductors s'han mostrat contents amb els canvis en una infraestructura que va costar 80 milions d'euros i que durant el primers cinc mesos de funcionament estava clarament infrautilitzada. JOAN JOSEP ISERN, director del SCT "El bus-VAO està previst que sigui un carril amb poca densitat de trànsit, perquè precisament el que prima és el pas de vehicles de transport públic i sobretot els que tenen una alta ocupació, i per tant perquè això tingui un resultat inmediat és evident que ha de tenir un màxim d'entre un 6 i un 7%, que és l'objectiu pel qual es va construir aquesta infraestructura, per tant sempre ho veurem buit."

El nou responsable del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha valorat positivament el primer dia de funcionament amb les noves normes. A la franja entre les 06.30 i les 13.00 h, el nombre de vehicles ha augmentat un 106,7% respecte a la mitjana del mes de febrer. A la franja entre les 16.00 i les 18.00, l’augment ha estat del 172%.

El 7% de tots els vehicles que han entrat a Barcelona aquest dilluns ho han fet pel carril bus-VAO, una xifra d’utilització que Isern considera “òptima” . Els responsables de Trànsit han explicat que a l’entrada s’han produït retencions, tot i que el temps d’espera ha estat menor a causa de la major utilització del carril especial.