Suport majoritari dels prop de 800 treballadors reunits en assemblea conjunta aquest matí a la proposta de Comissions Obreres i UGT. Segons els sindicats la proposta blinda els treballadors de l'actual plantilla fixa i garanteix la competitivitat de la companyia. Asseguren que fa viable la fabricació del nou vehicle a la planta de la Zona Franca. JOSEP MARIA ÁLVAREZ, secretari general d'UGT a Catalunya "No esta adjudicat el model, perque la direcció de Nissan vol que el nou model es produeixi a Barcelona. Si no hi ha cotxe, no serà per culpa nosta. Serà perque la Nissan mai havia pensat que faria el cotxe a Barcelona." Segons les dues organitzacions, la proposta que han votat aquest matí, millora l'acord que ja ha signat Sigen-USOC, el sindicat majoritari a Nissan, amb la direcció de l'empresa i que preveu una doble escala salarial. JOAN CARLES GALLEGO, secretari general de CCOO a Catalunya "El que no pot ser és una proposta que permeti substituir plantilla actual per plantilla futura més barata. Cal garantir els drets dels que hi són i cal garantir els drets dels que vindran." Un cop acabada l'assemblea, els sindicats han instat l'empresa a iniciar un nou procés de negociació a partir d'aquest dilluns. estan convençuts que la companyia no pot negar-se a fabricar el nou vehicle a la Zona Franca. Us ho ha explicat des de les cotxeres de Sants, Maria Solans.

Els treballadors de Nissan vinculats a CCOO o UGT han omplert aquest matí les Cotxeres de Sants per participar en l’assemblea conjunta convocada pels dos sindicats i decidir la proposta alternativa que garanteix la competitivitat de la planta de Nissan de Barcelona. CCOO i UGT insisteixen a assolir un acord amb la direcció de l’empresa que permeti assegurar l’adjudicació d’un nou vehicle a la planta de la Zona Franca. Els treballadors han votat la proposta que els han presentat els líders sindicals i el resultat ha estat donar-hi suport, per unanimitat.

Durant l’assemblea, en què també han participat el secretari general del sindicat UGT a Catalunya, Josep Maria Àlvarez, i el de Comissions Obreres, Joan Carles Gallego, s’han explicat diversos punts clau de la negociació: assegurar la feina indefinida actual en cas de futurs ERO i els dies individuals de lliure elecció, regular el límit màxim de temporalitat i compensació de l’augment de la jornada.

Després que la setmana passada el sindicat majoritari de Nissan, SIGEN-USOC, acceptés l’acord presentat per Nissan, i que un dels portaveus de l’empresa nipona ratifiqués, dilluns, que l’opció de fabricar el nou model de cotxe a la plata de la Zona Franca està definitivament descartada, els sindicats CCOO i UGT han presentat una proposta alternativa que recondueixi les negociacions.