Trias s’ha queixat que, un cop inaugurada la línia fins a Figueres, ara la prioritat és enllestir les obres a l’estació de la Sagrera. L’alcalde ha dit que el model de construcció basat en les plusvàlues ha acabat resultant nefast. “La ministra sap que tenim un gran problema. És curiós veure passar un tren i veure com l’estació de la Sagrera no existeix”, ha dit. Trias sosté que les plusvàlues no es produiran ni a curt,mitjà ni llarg termini. “Hem de fer una reflexió de com ho acabem”, ha assegurat. Una inversió feta en temps de bonança econòmica però “sense pensar en el retorn”.

L’alcalde ha dit que la situació actual a la Sagrera és molt complicada i que el model de finançament ha de convidar a la reflexió:  “Els trens passen, però vostè ha deixat empantanegat aquí un ‘follón'”, ha dit referint-se a la ministra de Foment. Trias s’ha queixat que l’estació de Sants estigui incomplerta i la de la Sagrera no existexi i ha lamentat que no s’apostés pel traçat de l’AVE que defensava conjuntament amb ERC a través del carrer d’Aragó i amb un baixador a l’estació del Passeig de Gràcia.

Sobre la connexió entre Barcelona, Girona i Figueres-Viladant, l’alcalde s’ha mostrat molt satisfet de la lína, que ha qualificat de “gran èxit”. Trias ha posat d’exemple la celebració del Mobile World Congress a Barcelona, i la possibilitat dels congressistes d’allotjar-se en hotels de Girona o Figueres. “Connectar ciutats fa que el servei de l’AVE generi un efecte multiplicador”, ha dit.