JORDI ORTIZ, comitè de vaga de bus de TMB "No ha habido ningú acuerdo. Seguimos com des del principio. Está claro que quien imposibilita todo el acuerdo es la empresa que está alegando que tiene un pacto de eficacia limitada que ha firmado UGT y el Sit donde dice que se han acogido cerca del 55% de la plantilla y eso nos hace muy dificil el acuerdo. El Departament de Treball va a valorar si nos llama esta tarde para mañana volver a tener una reunión. Estamos reclamando en todo momento los descuentos que nos están aplicando sobre la paga de Navidad que nos lo devuelvan dentro del marco del convenio colectivo. Que lo que nos quitan que nos lo paguen. Hay que decir que la propuesta de los trabajadores del metro es una modificación sustancial de un artículo del convenio colectivo, un artículo 41, que a cambio de aceptar esa modificación del convenio le dan una compensación en diciembre. Esto repercute en que trabajadores que entraban para suplir en verano no puedan entrar. Nosotros no vamos a aceptar eso."

Tot i que els sindicats de l’autobús, CGT, ACTUB i PSA , s’han mostrat esperançats abans que la trobada comencés, el resultat final no ha estat satisfactori. Després que el sector del metro arribés a un acord la setmana passada, els treballadors del bus esperaven que l’empresa els oferís una proposta favorable.

Després de la reunió, Jordi Ortiz, del comitè de vaga de bus, ha explicat que TMB ha anat a la reunió sense cap proposta en ferm. Els representants sindicals diuen que no acceptaran la proposta que s’havia plantejat fins ara, la d’avançar les pagues extres. Tampoc no donaran un sí al mateix acord que van aconseguir els treballadors del metro perquè no volen modificar el conveni col·lectiu i menys en el sentit que ho van aprovar. Ortiz lamenta que amb l’acord de la plantilla del metro no es contractaran els treballadors subtituts per cobrir les vacances.

Segons el comitè de vaga, aquest dijous podria haver una altra reunió.