JOSÉ BOSCH, president del comitè d'empresa de TABASA "A este momento no sabemos ni siquiera oficialmente que seamos una empresa privada. No sabemos si esto que hemos estado perdiendo estos años y que teniamos consolidado cuando éramos público, no sabemos si se trasladará a la privada o no se trasladará. Nosostros no podemos pagar el proceso de privatización a la empresa nueva."

Els treballadors s’han mostrat en contra de la privatització bloquejant el peatge de Vallvidrera durant la tarda. Els vehicles només poden passar per dos carrils, tot i que l’empresa aixeca les barreres intermitentment per evitar que el col·lapse empitjori.

L’agrupació d’Abertis i el banc brasiler BTG Pactual ha guanyat la privatització dels túnels de Vallvidrera i del Cadí i els accessos. L’empresa concessionària Invicat es farà càrrec els pròxims 25 anys de la gestió i explotació d’aquestes infraestructures.

Abertis pagarà 430 milions d’euros a la Generalitat. El govern ingressarà 310 milions d’euros amb el primer pagament i al llarg de la concessió, es farà efectiva la resta de la inversió. El contracte estableix que la gestió dels túnels estarà en mans privades però la titularitat continuarà sent pública. La Generalitat serà qui aprovi les tarifes que han de pagar els usuaris.

Invicat té la concessió d’altres vies catalanes com la C-31 i la C-32 entre Montgat i Palafolls, i la C-33 entre Barcelona i Granollers. En conjunt, Abertis gestiona més de 600 quilòmetres d’autopistes a Catalunya.