Congestió d'entrada a Barcelona, mentre que al carril bus-VAO, els vehicles hi passen amb comptagotes. El carril neix amb l'objectiu de millorar la circulació a l'autopista del Vallès, la més congestionada de Catalunya, i potenciar la mobilitat sostenible. De moment, però, l'utilitzen pocs vehicles. Segons el RACC, el desconeixement dels conductors en pot ser un dels motius. L'altre, uns requisits massa estrictes. XAVIER RUESTES, gerent de Programes de la Fundació RACC "Valorem positivament que sigui de tres passatgers o més. Crec que és una aposta que pot donar el seu fruit. El temps dirà si al final seria més adient tres o dos." La construcció dels set quilòmetres de bus-VAO entre Barcelona i Ripollet ha suposat més de tres anys d'obres i 80 milions d'euros. Alguns la veuen com una infraestructura del passat. XAVIER FAGEDA, professor de política econòmica de la UB "Jo crec que és una infraestructura d'una altra època. Són molt costoses i acaben sent ineficaces, perquè en temes de solucionar la congestió a la C-58... Com a màxim, les previsions diuen que podrà arribar a assumir un 5% del trànsit total de la carretera." Altres col·lectius consideren que el carril tampoc no compleix del tot l'objectiu d'afavorir el transport públic. Per això demanen que els dos carrils siguin bidireccionals i estiguin operatius les 24 hores del dia. RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Una espècie de carretera exclusiva per a transports públics i vehicles d'alta ocupació en els dos sentits de la marxa, de forma que l'autobús compleixi horaris, hi pugui passar moltes vegades al llarg del dia." "Aquest diumenge, el carril bus-VAO s'estrenarà en el que és la seva altra funció: la de millorar la mobilitat en dies complicats com, per exemple, la tornada del pont de Tots Sants. Diumenge a la tarda, aquests dos carrils funcionaran en sentit Barcelona i hi podrà circular tothom, excepte els camions de gran tonatge. Us ho ha explicat des del carril bus-VAO de la C-58, Patrícia Álvarez."

Des del RACC, valoren positivament que s’aposti per limitar la circulació a vehicles amb tres o més ocupants. Però també opinen que segurament s’haurà de reconsiderar aquesta condició més endavant i rebaixar-la a dos o tres ocupants.

Els experts en política econòmica critiquen que és una infraestructura pròpia d’una altra època, en què hi havia més recursos. Asseguren que és una via molt costosa, però ineficaç, perquè les previsions esperen que el carril absorveixi com a molt el 5% del trànsit de la C-58.

La plataforma Promoció del Transport Públic demana que els bus-VAO esdevingui una carretera exclusiva per al transport públic i per a vehicles d’alta ocupació en els dos sentits de la marxa durant tot el dia.