Congestions de bon matí a l'entrada de Barcelona per la C-58... I fluïdesa al carril bus-VAO en el seu primer dia de funcionament. Fins al migdia, uns 1.200 vehicles han optat per estrenar el carril d'alta ocupació. Alguns despistats... "Por aquí sólo con tres personas... ah, vale, vale." D'altres, contents d'estalviar-se les cues... "Molt bé eh, això del bus-VAO! Molt bé!" I usuaris decebuts que tenien expectatives més altes... "La majoria de gent va una o dues i últimament m'estic plantejant anar més amb transport públic que no pas pel carril VAO." "Hoy bien porque vamos tres pero por lo que estoy viendo baja mucha gente que va sola y sigue formándose cola." La Generalitat ha recordat als ciutadans que l'objectiu del bus-VAO no és descongestionar la C-58, si no oferir una alternativa ràpida a l'accés i a la sortida de la ciutat, i promoure un ús sostenible del transport. RICARD FONT, director general de Transports "Jo els puc dir, bàsicament, que comparteixin cotxe, que busquin una de les noves línies d'autobusos per utilitzar-les, no els puc dir que es comprin un altre cotxe, però que el dia que se l'hagin de canviar pensin en un cotxe ecològic." Segons el govern, dels 150.000 vehicles que passen diàriament per aquest punt de la C-58 un 5% ho fa amb tres o més passatgers. Això vol dir que, segons aquests càlculs, uns 7.500 vehicles podrien usar aquesta infraestructura cada dia. Unes xifres que, previsiblement, avui no s'assoliran però que la Generalitat espera que es consolidin les properes setmanes.

Pocs conductors han utilitzat el carril bus-VAO en el primer dia de funcionament. El matí ha estat el moment de més afluència, quan hi han passat 1.200 vehicles. A la tarda, el nombre de conductors que han optat per la nova infraestructura ha baixat fins als 350, dels quals 80 han estat autobusos.

Tot i que algun conductor s’ha confós aquest matí, tots els vehicles que han controlat els Mossos d’Esquadra durant la tarda complien la normativa per utilitzar el carril.