Aquest és l'aspecte habitual del passeig de Lluís Companys qualsevol tarda de tardor. Però, què passaria si una estranya epidèmia d'agorafòbia impedís als éssers humans accedir als espais oberts? Segons la imaginació dels germans Àlex i David Pastor, el que passaria seria això... Sota aquest premissa, 'Los últimos días' narra l'aventura d'un oficinista que ha de creuar la ciutat buscant la seva parella, perduda. L'agorafòbia li impedeix sortir al carrer, i això complica, i molt, el trajecte. ÀLEX I DAVID PASTOR, directors de cine "Fent túnels, arribant al metro passant per les clavegueres, edificis, tota una odissea que normalment ell hauria recorregut en mitja horeta i es converteix en una èpica aventura de tres dies." Mentrestant, al carrer, la ciutat, totalment buida, va envellint dia rere dia. "La tecnologia ha arribat molt lluny i permet que pel·lícules de pressupostos moderats, com les que fem aquí, arribin a uns nivells de producció que fins fa uns anys només estaven a l'abast de grans superproduccions americanes." I el resultat sorprèn. Aquesta és la metamorfosi de la via Laietana convertida en una artèria morta. I aquesta, la transformació del carrer de Balmes. Tanta decadència requereix molta feina de postproducció i uns horaris de rodatge molt marcats. Gravaven els diumenges al matí. "Quan veuen els carrers amb l'atrezzo, amb les escombraries, els cotxes abandonats... hi ha gent que s'espanta i hi ha gent que ens recriminava que donéssim aquesta imatge de Barcelona. Per què no l'ensenyeu tan maca que és? Això ja ho va ensenyar el Woody Allen en la seva pel·lícula, ara nosaltres intentem fer una cosa diferent." Una proposta diferent que portarà als cines l'apocalipsi a Barcelona a partir de la primavera de l'any vinent.

Sota aquest premissa, ‘Los últimos días’ narra l’aventura d’un oficinista que ha de creuar la ciutat buscant la seva parella, perduda. L’agorafòbia li impedeix sortir al carrer, i això complica, i molt, el trajecte. “És tota una odissea que normalment ell hauria recorregut en mitja hora i es converteix en una èpica aventura de tres dies”, explica Àlex Pastor.

L’agorafòbia impedeix que els humans surtin al carrer i això ha provocat l’abandó de la ciutat. En la pel·lícula es podran veure espais emblemàtics de Barcelona en plena decadència, com per exemple, el passeig de Lluís Companys, el carrer de Balmes, la via Laietana o el centre comercial Gran Via 2. David Pastor assegura que, amb el pressupost de la pel·lícula (que ha rondat els quatre milions d’euros), fa uns anys hauria estat impossible recrear aquests escenaris: “La tecnologia ha arribat molt lluny i permet que pel·lícules de pressupostos moderats, com les que fem aquí, arribin a uns nivells de producció que fins fa uns anys només estaven a l’abast de grans superproduccions americanes.”