Segons TMB, les aturades han suposat una pèrdua de 2,5 milions d'euros: un milió i mig per la disminució de validacions i un milió més per efectes addicionals al bus turístic i el Telefèric de Montjuïc. A més, l'empresa informa que la interrupció del servei de metro i bus afecta directament més de 850.000 persones, un 21% dels residents de l'àrea metropolitana. TMB s'ha pronunciat sobre l'estat de les negociacions i la nova convocatòria de vaga a través d'un comunicat. Consideren que, en les últimes converses, tot i que es va arribar a un acord de fons, els sindicats no s'hi van adherir "per aspectes purament formals" i afegeix que " els problemes es podrien evitar amb una actitud més responsable i constructiva". Des del 17 de setembre, Barcelona ha viscut 14 dies d'aturades del servei de transport de metro i autobús, algunes en dies importants per a la mobilitat a la ciutat com la Mercè o el partit del Barça-Madrid. La protesta dels sindicats és per demanar que no s'apliqui el decret llei aprovat el 13 de juliol que, entre altres coses, elimina la paga de Nadal. TMB informa que ha ofert alternatives per minimitzar els efectes d'aquesta normativa estatal. L'empresa té uns 8.000 treballadors i s'han adherit a la proposta 1.800, amb el suport de dos sindicats de bus: SIT i ACAT. La resta, inclosos tots els sindicats de metro, no hi estan d'acord i per això han convocat una nova aturada per aquest dilluns. Demà al matí el treballadors de bus es reuniran en assamblea i a la tarda els dos col.lectius faran diverses mobilitzacions al centre de la ciutat.

En el comunicat fet públic dissabte, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) demana als sindicats que abandonin la via de les vagues perquè, segons l’empresa, és manifestament inútil per derogar un decret estatal que l’empresa està obligada a complir.

L’empresa ha acusat els sindicats d’una “degradació general de la imatge del transport públic”, a més de quantificar en 2,5 milions els costos de les aturades (1,5 milions conseqüència de la disminució de validacions en les dues xarxes). Per la seva banda, els sindicats posen en dubte aquestes xifres i acusen els directius de TMB de ser els responsables del malbaratament de recursos, així com de ser els últims responsables de la imatge oferta pel transport metropolità en aquest període de conflictivitat laboral. La secció sindical del Metro de CGT en un comunicat responent al de TMB del dissabte, culpen a la direcció de no haver realitzat cap apropament ni gestió per resoldre la situació.

Els sindicats demanen que no s’apliqui el decret llei aprovat pel Govern central el 13 de juliol, que redueix els salaris dels empleats públics i n’elimina, per exemple, la paga de nadal. L’empresa ha proposat alternatives als treballadors per minimitzar els efectes d’aquesta normativa estatal. Després de moltes negociacions 1.800 treballadors (un 22,5% de la plantilla) i dos sindicats de bus (SIT i ACAT) han acceptat la proposta. La resta no hi estan d’acord i per això han convocat una nova aturada per a aquest dilluns.