La fira Mercat de Mercats d’enguany serà més 2.0. Els organitzadors conviden els ciutadans a seguir i compartir la mostra a través de Facebook, Twitter, YouTube, blogs, Pinterest i Instagram.

El Mercat de Mercats es pot seguir a través del blog oficial, en què es pot trobar un plànol amb la ubicació dels paradistes, la programació i les tapes que s’hi podran degustar, per exemple. Des d’aquest blog, podem jugar a una de les activitats participatives de la fira, el Potato voting. La Patata progress experience posarà a prova els paradistes a l’Aula de Sumillers. Els usuaris poden triar la situació surrealista que més els agradi de les vuit que se’ls proposa. A partir de les dues més votades, dos comerciants hauran d’improvisar una recepta adient.

Les imatges més suculentes de la fira es poden veure a Pinterest. A més d’un seguiment fotogràfic de la mostra, es pot intentar cuinar alguna de les receptes que s’hi proposen.

Durant els pròxims tres dies, es pot participar en diversos concursos a les xarxes socials. Un d’aquests és el GastroEureka, que convida els bloggers gastronòmics a cercar el producte que més els agradi de la fira i fer-ne un post. El blogger d’El Comidista, Mikel López Iturriaga, serà el jurat que en determinarà el guanyador.

L’altre concurs es disputa a Instagram. Els usuaris hauran de publicar fotografies de la mostra amb la paraula clau #instamdm. La imatge més artística i la finalista es coneixeran abans del 12 de novembre. Els instagramers també podran penjar imatges amb els “hashtags” #mercatdemercats i #mercatsbcn.

A Twitter, la paraula clau #Happytapa es pot convertir en una tapa. Cada dia se sortejaran tres lots de quatre tiquets cadascun per degustar tapes. Els twitaires que hi vulguin participar han de respondre a la pregunta “Amb quins amics twitaires vindries a #MercatdeMercats?” proposant dos companys i utilitzant el hashtag #happytapa.

Per deixar constança de la fira, s’elaborarà un vídeo col·lectiu de l’edició d’enguany. Per això, cal que els usuaris enviïn un vídeo de la visita que facin al Mercat de Mercats. El resultat final es publicarà a YouTube i es presentarà públicament.