Han hagut de passar cinc anys perquè les obres d'ampliació i adaptació de l'intercanviador d'Arc de Triomf es donin gairebé per finalitzades. Avui se n'ha posat en marxa el segon vestíbul, situat a la plaça d'André Malroux, d'uns 2.000 metres quadrats, més ampli que l'anterior. A més, s'ha adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. S'hi han col·locat quatre ascensors que comuniquen la plaça, el vestíbul i les andanes. Pel que fa als accessos, n'hi ha dos. Un al costat de l'estació del Nord, que té una entrada a peu pla, i un altre al carrer de Roger de Flor. Però la millora principal, segons els usuaris, és la comunicació entre Rodalies i la Línia 1 del metro. ARMEN ARCAS "Ara tens el metro i el tren dins de la mateixa estació. Abans no es comunicaven i ara sí, i això sempre és molt millor." AMPARO VILLA "Cuando salíamos teníamos que salir por el otro lado y ahora es más fácil salir por ésta." Les obres però, no han acabat. Encara queda ampliar les andanes per tal que puguin parar en aquesta estació trens de fins a quatre vagons. Unes obres pendents d'executar per part d'Adif. Aquesta ha estat una de les crítiques del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que avui ha visitat les instal·lacions. A més, ha reiterat que l'Estat no compleix els seus compromisos amb la xarxa de Rodalies. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat. "La Generalitat ha complert el seu compromís, l'Estat l'està incomplint. La responsabilitat dels gestors públics no és l'autosatisfacció i la glòria sinó intentar buscar solucions i Adif potser que es posi les piles perquè l'estat de la xarxa és lamentable." Les obres han comportat una inversió global d'uns 38 milions d'euros, dels quals el 65% l'ha aportat la Generalitat i el 35%, Adif.

El nou vestíbul de l’intercanviador d’Arc de Triomf disposa ara de 2.200 metres quadrats i és molt més ampli que l’anterior. A més, s’ha adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda amb quatre nous ascensors i amb un accés a peu pla des del carrer. Una de les millores que més ha agradat als usuaris és la comunicació entre  Rodalies i la Línia 1 del metro, molt més fàcil que en l’estació anterior.

Les obres, però, encara no estan enllestides. Falta acabar d’habilitar els dos accessos independents del carrer de Nàpols com a sortides d’emergència i ampliar les andanes fins als 200 metres de longitud per tal que els trens de quatre vagons puguin parar a l’estació d’Arc de Triomf. Una actuació que és a mans d’Adif, que encara no ha executat l’obra. Aquesta ha estat la crítica del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que aquest dilluns ha visitat les instal·lacions, i ha assegurat que “l’Estat no compleix”. Ha explicat que la Generalitat ha demanat reiteradament l’ampliació de les andanes, però Adif encara no ha programat els treballs.

La remodelació de l’intercanviador d’Arc de Triomf ha trigat cinc anys a fer-se realitat, tot i que el primer vestíbul, al costat del passeig de Sant Joan, ja es va inaugurar el 2010. Les obres han comportat una inversió global d’uns 38 milions d’euros, dels quals el 65% l’ha aportat la Generalitat i el 35%, Adif.