La Sagrera continua adaptant-se per a l'arribada de l'AVE. D'una banda, s'han instal·lat noves estructures a la zona de les vies ferroviàries. I, de l'altra, desapareixen edificis del barri. S'enderroca un edifici emblemàtic. Aquests dies van desapareixent més de 90 anys d'història. Aquí vivien treballadors de l'antiga estació de mercaderies de la Sagrera. De fet, fins fa un mes encara hi residien vuit famílies que han estat reallotjades o indemnitzades. LLUÍS AUGER, veí "Això era una estació més aviat de càrrega i descàrrega. Aquí es duien les cartes. Aquí davant hi havia una bàscula que pesava els camions que entraven i el que carregaven al tren." JUAN ANTONIO ADANERO, veí "Prácticamente aquí se retiraba hasta un 50% de las mercancías que venía de provincias, se descargaba aquí." Segons l'entitat Barcelona Sagrera Alta Velocitat, les obres de l'estació de l'AVE obliguen a ensorrar l'edifici. I aquest altre també haurà d'anar a terra. Això serà, però, en una segona fase, perquè encara hi viu alguna família pendent de reallotjar. A més, aquí es troben les oficines d'Adif i un punt d'atenció al ciutadà. D'altra banda, a la zona de vies, Adif ja ha començat els treballs per instal·lar-ne les de la línia d'alta velocitat. D'aquí a mig any, els trens convencionals compartiran vies amb l'AVE. Tot amb l'objectiu de complir l'últim termini que s'ha conegut. El tram fins a la frontera francesa ha d'estar enllestit l'abril de 2013.

La Sagrera continua adaptant-se per a l’arribada de l’AVE. D’una banda, s’han instal·lat noves estructures a la zona de les vies ferroviàries. I, de l’altra, desapareixen edificis del barri, entre els quals, un d’emblemàtic. Aquí vivien treballadors de l’antiga estació de mercaderies de la Sagrera. De fet, fins fa un mes encara hi residien vuit famílies que han estat reallotjades o indemnitzades.