Als carrers del nord de la Vila Olímpica i l'esquerra del Poblenou no hi ha àrea verda. Això fa que molts conductors que es volen estalviar els preus d'aparcar al centre deixin el cotxe aquí, una àrea gratuïta envoltada de carrers de pagament. "Aquesta part del Poblenou és una de les zones on l'Ajuntament estudia implementar la nova àrea lila. Pretén ser una zona de transició entre les parts on hi ha zona verda i les que no, per això es deixaran algunes places lliures i els no residents s'hi podran estar més temps." El límit serà de vuit hores i la tarifa, gradual. Així, les dues primeres hores tindran un cost de dos euros i 20 cèntims. A partir de la tercera hora es cobrarà 10 cèntims cada 60 minuts, fins a un màxim de cinc euros. Per als residents funcionarà igual que l'àrea verda. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Amb això el que fem és garantir que el resident pugui tenir i disposar d'àrea verda en el seu barri i treure pressió a aquestes zones limítrofes que en aquests moments han quedat i hem detectat." Les zones concretes d'aplicació es definiran conjuntament amb els districtes i les entitats veïnals. Des de l'associació de la Vila Olímpica, però, es mostren sorpresos per la decisió i creuen que no funcionarà. JORDI GIRÓ, president de l'AV Vila Olímpica "És una proposta nostra ampliar l'àrea verda i l'àrea blava amb les zones corresponents de càrrega i descàrrega, per demanda del veïnat, però no aquest invent nou que el que farà és incentivar que vinguin més cotxes." Pel que fa a l'àrea verda, les tarifes s'encariran cinc cèntims al dia per als residents que han de pagar, que passaran d'abonar un euro a la setama a un euro amb 25. La resta de tarifes, així com les de l'àrea blava, s'encariran un 2,4% equivalent a la pujada de l'IPC.

La tinent d’alcalde, Sònia Recasens, ha posat d’exemple dues zones on problablement s’incorporarà aquesta nova àrea d’aparcament. Una serà la part nord de la Vil·la Olímpica i la zona esquerre del Poblenou. Els residents de l’àrea verda podran aparcar i els que no ho són també. Les tarifes per als qui  no són residents, seran de 2,30 euros l’hora, durant les dues primeres hores, la resta seran de 10 cèntims l’hora. Per tant, si un conductor vol aparcar el vehicle les vuit hores, que és el màxim permès, pagarà 5 euros. La nova zona d’aparcament es començarà a implementar l’any que ve i estarà a ple funcionament el 2014.

Increment de preus per l’IPC

Les tarifes de l’àrea blava i l’àrea verda preferent incrementaran el preu en funció de l’IPC, que és d’un 2,4%. La zona verda per als residents que no acumulin cap multa de trànsit, continuarà sent gratuïta. Actualment hi ha 160.000 ciutadans que tenen dret a l’ús de la zona verda de forma gratuïta. Ara bé, els qui tinguin multes continuaran pagant l’àrea de residents però a un preu més alt. Se’ls apujarà 5 cèntims al dia. Fins ara aparcar els costava un euro a la setmana i a partir de 2013 els costarà 1,25 euros.