Embarcacions inaccessibles per a la majoria de les butxaques com aquesta, compartint espai amb altres de menys ostentoses i força més econòmiques. Són part de les gairebé 700 embarcacions que s'han exposat en aquesta edició del Saló Nàutic. Una oportunitat d'or perquè les empreses captin clients potencials. JORDI FREIXAS, director del Saló Nàutic "La gran majoria de les nostres empreses ens diuen que hi ha una xifra de vendes anual que s'inicia en el marc del Saló. I de fet estem parlant de percentatges que arriben al 50-60% anual de la seva facturació." Però la crisi també afecta el sector. De fet, en els primers sis mesos d'aquest 2012, les matriculacions de noves embarcacions d'esbarjo va caure gairebé un 9% respecte al mateix període de l'any passat. És per això que cada cop opcions com el lloguer de iots o l'abonament a clubs van guanyant terreny a les vendes directes. MICHELE FRANCHI, Business Yachtclub Barcelona "Quien tiene dinero se lo piensa dos veces ahora con la crisis para comprar un barco. En un club puedes disponer de embarcaciones sin pagar tanto." A més de contribuir a generar negoci, el Saló Nàutic també ha reservat un espai per a l'oci, com aquestes barques clàssiques de fusta, que han ofert rutes pel Port Vell als visitants.