L'objectiu és aconseguir que el carrer de Pere IV deixi de ser patrimoni exclusiu de cotxes i motos i es converteixi en un eix cívic enfocat als vianants. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "L'eix Pere IV és un eix on ningú s'hi fa cap fotografia, com deia un altre, on la gent no té càmeres fotogràfiques o no hi penja res al flickr. La veritat és que és un carrer molt important que és fora d'aquests eixos cívics de la ciutat i això creiem que li dóna una personalitat." Un concepte que comparteixen els veïns, que, ara per ara, veuen el passeig com una via anclada al passat. "Aquest carrer, l'any 50, es deia carretera de Mataró." "Estaria bé que el fessin una mica peatonal, amb les voreres una mica més amples." De fet, els veïns tindran molt a dir en l'elaboració d'aquest projecte. L'Ajuntament vol fer-los partícips de la reurbanització mitjançant uns tallers de participació ciutadana que començaran aquesta tardor. De moment, sobre la taula hi ha poques accions concretes. L'informe del consistori conclou que la reforma ha d'incorporar una nova il·luminació i plantació d'arbrat. També es posa en relleu la necessitat de recuperar i rehabilitar el patrimoni industrial de la zona, que disposa de 42 edificis catalogats. GUILLEM MARTÍNEZ "L'Ajuntament començarà les actuacions de millora de l'eix Pere IV en les tres superilles centrals. Les que formen els carrers de Badajoz, Tànger, Bac de Roda i Pallars." Unes obres que encara tardaran a arribar. El 2013 es redactarà el projecte d'urbanització i no serà fins a 2014 que es començarà a treballar a peu de carrer.

La proposta presentada aquest dijous recull una idea plantejada durant l’anterior mandat pel govern de Jordi Hereu, i li dóna forma. La intenció de l’Ajuntament és que el carrer de Pere IV deixi de ser patrimoni exclusiu de cotxes i motos i es converteixi en un eix cívic enfocat als vianants. De fet, els veïns tindran molt a dir en l’elaboració d’aquest projecte. L’Ajuntament vol fer-los partíceps de la reurbanització mitjançant uns tallers de participació ciutadana que començaran aquesta tardor.

De moment, sobre la taula hi ha poques accions concretes. L’informe del Consistori conclou que la reforma ha d’incorporar una nova il·luminació i plantació d’arbrat. També es posa en relleu la necessitat de recuperar i rehabilitar el patrimoni industrial de la zona, que disposa de 42 edificis catalogats. L’Ajuntament reconeix que “el desenvolupament urbanístic del Poblenou i del 22@ ha tendit a obviar aquesta traça històrica de l’antiga carretera de França, i, com a conseqüència, actualment el seu estat d’urbanització no es correspon amb la seva importància”.

La previsió és que el 2013 es redacti el projecte d’urbanització i que l’any següent, el 2014, es treballi ja a peu de carrer, començant per la superilla que formen els carrers de Badajoz, Tànger, Bac de Roda i Pallars.

El carrer de Pere IV agrupa al seu voltant més d’una quarantena d’edificis inclosos en el Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Barcelona, una trentena dels quals són de titularitat privada. El que es pretén és articular millor els espais públics concentrats a la zona, i ser una alternativa com a eix cívic a la rambla del Poblenou. Per fer-ho possible, l’Ajuntament es proposa revitalitzar econòmicament “i de manera sostinguda” aquesta via, per consolidar alhora les activitats comercials ja existents.