Protecció Civil ha mantingut activada durant 20 minuts la prealerta del pla especial per emergències aeronàutiques a Catalunya (Aerocat), que mobilitza dotacions de bombers, ambulàncies i policia. L’aeroport de Barcelona-el Prat també ha activat el seu pla de seguretat.

Finalment, no hi ha hagut cap incident greu. Els passatgers, que tenien previst aterrar a l’aeroport de Reus, van arribat a la terminal T-1 de l’aeroport del Prat després de passar mitja hora tancats a l’avió. Ryanair els ha ofert autocars per ser traslladats per carretera a la capital del Baix Camp. L’autocar habilitat per la companyia irlandesa partia de la T-2, on ha estat traslladat l’avió, i per això alguns passatgers han optar per buscar-se ells mateixos un transport alternatiu i més viable des de la T-1, ja que l’espera des de la terminal d’on opera habitualment Ryanair podia tardar fins a les dues hores.

L’aterratge d’avui al Prat se suma a la llista d’incidències acumulades durant les darreres setmanes pels avions de Ryanair. Dijous passat, un d’ells va haver de fer un aterratge d’emergència a Palma de Mallorca per fortes turbulències i tres ocupants de l’aeronau van resultar ferits lleus. La setmana anterior, un vol de Madrid a Gran Canària va haver de tornar a Barajas 40 minuts després d’haver sortit, perquè la cabina havia començat a perdre pressió. Tot això després d’un estiu en què diversos aparells de la companyia irlandesa han demanat prioritat d’aterratge als aeroports perquè anaven curts de combustible. El Ministeri de Foment ha advertit que no permetrà que les companyies de baix cost estalviïn en mesures de seguretat i ha anunciat que augmentarà les sancions a les que ho facin.