El consistori defensa que la ciutat té implícits valors positius i amb el registre de la marca Barcelona vol preservar-los i evitar un mal ús del nom de la ciutat. Un altre objectiu és afavorir la reactivació econòmica captant inversió i projectant Barcelona en l’àmbit internacional.

La Comissió de Presidència ha aprovat la regulació de la marca, que es debatrà i votarà en el pròxim plenari municipal, el 25 de juliol. L’Ajuntament autoritzarà l’ús de la marca durant un màxim de tres anys i podrà retirar la llicència si s’incompleix el reglament.

Com es pot utilitzar la marca Barcelona?

– Com a signe secundari o accessori.

– Per identificar productes vinculats amb la ciutat o l’àrea metropolitana.

– Si es preserven i impulsen el prestigi de Barcelona.

Com no s’ha d’utilitzar la marca?

– Si confon el consumidor o li proporciona informació enganyosa.

– Si identifica exclusivament un gènere de productes.

– Productes que promoguin actituds xenòfobes, racistes o homòfobes.

– Productes de baixa qualitat.

Qui podrà fer-ne ús?

– Persones inscrites al registre mercantil, un col·legi professional o en el registre d’associacions i fundacions.

– Caldrà acreditar que es desenvolupa una activitat econòmica a la ciutat o l’àrea metropolitana.

– Si utilitzarà la marca per a productes barcelonins.