El consistori defensa que la ciutat té implícits valors positius i amb el registre de la marca Barcelona vol preservar-los i evitar un mal ús del nom de la ciutat. Un altre objectiu és afavorir la reactivació econòmica captant inversió i projectant Barcelona en l’àmbit internacional.
La Comissió de Presidència ha aprovat la regulació de la marca, que es debatrà i votarà en el pròxim plenari municipal, el 25 de juliol. L’Ajuntament autoritzarà l’ús de la marca durant un màxim de tres anys i podrà retirar la llicència si s’incompleix el reglament.
Com es pot utilitzar la marca Barcelona?
– Com a signe secundari o accessori.
– Per identificar productes vinculats amb la ciutat o l’àrea metropolitana.
– Si es preserven i impulsen el prestigi de Barcelona.
Com no s’ha d’utilitzar la marca?
– Si confon el consumidor o li proporciona informació enganyosa.
– Si identifica exclusivament un gènere de productes.
– Productes que promoguin actituds xenòfobes, racistes o homòfobes.
– Productes de baixa qualitat.
Qui podrà fer-ne ús?
– Persones inscrites al registre mercantil, un col·legi professional o en el registre d’associacions i fundacions.
– Caldrà acreditar que es desenvolupa una activitat econòmica a la ciutat o l’àrea metropolitana.
– Si utilitzarà la marca per a productes barcelonins.