Hong Kong és això... però, sobretot, és això. Gratacels espectaculars construïts en temps rècord. Aquí la construcció i els negocis avancen a molt bon ritme. Per això, l'empresa xinesa de logística Hutchison, que ja ha desembarcat al port de Barcelona amb una inversió de 500 milions d'euros en una terminal de mercaderies, vol anar ara més enllà. Hutchison ha mostrat interès per participar, encara que no ha especificat com, en el corredor del Mediterrani, a més de crear una plataforma logística al port. Es tracta que les mercaderies no només arribin al port de Barcelona, sinó que es puguin distribuir a la resta d'Europa. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Tenen interès a poder gestionar més coses dins del corredor del Mediterrani. Com que no són tontos i estan dins les comissions de la Unió Europea i es mouen, saben que aquesta és ara una aposta real. I això ens posa en una situació de confort nova que abans no hi era." Hutchison amb qui la delegació catalana va sopar ahir, també té una branca dedicada a les telecomunicacions. Una inversió que també vol atreure Barcelona. "Hem de veure què els pot interessar, però és important que una companyia com aquesta ens vegi com una referent de les telecomunicacions i com la capital del mòbil i és una de les vendes que hem de continuar fent." I en aquesta recerca d'inversions, l'alcalde també confirma la seva teoria que Barcelona ha d'agilitzar els tràmits a l'hora de crear una empresa. En aquest sentit, els canvis són abismals amb Hong Kong. Aquí es triga una setmana per crear una societat, a Barcelona els tràmits es poden allargar un mes.

Un suport sense concretar

Encara està pendent de veure com es traduirà aquest suport. L’objectiu és convertir Barcelona en la porta d’entrada dels productes asiàtics a Europa i, des d’aquí, distribuir-los a la resta del continent per tren, amb el corredor mediterrani.

Acompanyat del tinent d’alcalde d’Habitat Urbà, Antoni Vives, l’alcalde, Xavier Trias, es va reunir dissabte al vespre amb dos representants de Hutchison, John Meredith i Clemence Chang. Després de la trobada, Trias ha explicat que “volen invertir a Catalunya, en l’impuls i desenvolupament de l’anomenat rere port, la gran plataforma logística que ha d’anar associada al port i que ha de permetre que el Port de Barcelona esdevingui la primera referència en l’entrada de les mercaderies de l’Àsia pel sud d’Europa”.

Hutchison, una multinacional nascuda l’any 1866

L’empresa Hutchison Port Holdings (HPH), filial de la multinacional Hutchison Whampoa Limited (HWL), és actualment la primera inversora mundial de ports: té 315 molls en 52 ports i en 26 països de l’Àsia, l’Orient Mitjà, Àfrica, Europa, Amèrica i Australàsia. Amb una inversió de 500 milions d’euros i en un terreny de 100 hectàrees, HPH està construint la terminal de contenidors més automatitzada de la Mediterrània al Moll del Prat, al port de Barcelona. A ple rendiment, la nova terminal podria manipular 2,65 milions de contenidors TEU anuals.