Amb aquesta iniciativa, Sorli Discau preveu captar com a clients entre el 10 i el 15% dels 10.000 passatgers que circulen diàriament per l’estació de Sarrià. Això representaria un total d’entre 1.000 i 1.500 clients diaris, un volum equivalent –en persones i vendes–, al d’un establiment de mida petita o mitjana de la cadena, amb la diferència que la totalitat de les compres seran de tipus virtual i enviades a domicili. La companyia preveu implantar aquest sistema en altres estacions FGC o en diferents localitzacions.

La iniciativa és fruit d’una tecnologia desenvolupada íntegrament per Sorli Discau per realitzar compres virtuals per mitjà dels telèfons mòbils. Es tracta, d’un supermercat virtual en el qual els productes i les gòndoles han estat substituïts per les imatges amb codis QR.

Aquesta iniciativa és pionera a Europa amb precedents a Corea del Sud, Sydney (Austràlia) i Philadelphia (els EUA). Els beneficis que generi Sorli Virtual els sis primers mesos de funcionament es destinaran íntegrament al Banc dels Aliments, en forma de productes.

Els codis QR

El “quick response code” (QR-code, codi de resposta ràpida) és un sistema d’emmagatzematge d’informació amb punts o barres, creat el 1994. Per accedir a la informació encriptada cal un dispositiu digital de captura d’imatges, com la càmera de fotos d’un telèfon mòbil, una càmera web, etc., així com un programari específic lector de codis QR.