Des de primera hora del matí, pel carrer d'Aragó hi havia molts més vianants de l'habitual a causa dels viatgers que a partir d'avui han de fer el transbord entre Rodalies i metro per l'exterior. A la senyalització del recorregut, s'hi afegeixen els informadors d'Adif, a qui en determinats moments se'ls ha acumulat la feina. JORDI BAUTISTA "Sóc de Girona i quan hem arribat, hem baixat i no sabíem res que l'estació estava afectada. No, no estava ben indicat però quan hem pujat al carrer, hem preguntat a una informadora." ESTRELLA OCAÑA "Molt estreta la sortida i he hagut de caminar més." SOLEDAD MORA "Hombre, que no, que cuando tenemos prisa, perdemos mucho tiempo." Els treballs han obligat a tancar els dos accessos de Rodalies situats al passeig de Gràcia. En el transbord pel carrer, es prioritza la vorera del costat muntanya per anar del metro al tren, i la del costat mar, per als usuaris que vagin en sentit invers. Com que el vestíbul principal de l'estació està tancat, les taquilles per comprar els bitllets de tren s'han instal·lat en aquest mòdul prefabricat situat a la cruïlla de Pau Claris amb Aragó. ESPERANZA GONZÁLEZ "El cambio de estación ya lo sabía pero no sabía donde estaban las taquillas para comprar los billetes." Adif ja ha anunciat que millorarà la senyalització atès els usuaris desorientats i els pics d'aglomeracions que es produeixen. ARMANDO BRIGOS, subdirector d'Estacions Nord-est d'Adif "És el primer dia i hi ha aspectes a millorar. Tractarem de reforçar la senyalització de l'encaminament al carrer des de passeig de Gràcia a Pau Claris en aquests pròxims dies." La setmana vinent arribaran les afectacions de trànsit, amb el tall d'un carril al carrer d'Aragó.

Durant 16 mesos el transbord entre metro i Rodalies s’haurà de fer per l’exterior, també pel carrer d’Aragó. Per l’emplaçament que té i pel volum de passatgers, l’estació de Passeig de Gràcia és un dels punt neuràlgics de la xarxa de Rodalies i transport públic de la ciutat. El projecte que s’està executant suposarà una tranformació integral de les instal·lacions i n’augmentarà la funcionalitat.

Se n’ampliarà el vestíbul principal, que es convertirà en un espai diàfan i n’inclourà un altre de compartit, que funcionarà com a intercanviador per fer les connexions més ràpides tant amb les dues andanes de l’estació com amb la xarxa de metro.

La col·locació d’escales mecàniques i ascensors en els accessos des de la via pública al vestíbul principal i des d’aquí a cada una de les andanes facilitaran la mobilitat, especialment de les persones amb mobilitat reduïda. A més, s’adequaran les dimensions per facilitar un accés més còmode als trens.

També se’n millorarà la seguretat amb noves instal·lacions contraincendis i la renovació dels sistemes de ventilació.

Com a pas previ als treballs, Adif ha inspeccionat els edificis més propers a l’estació per detectar-hi anomalies i garantir que pisos i locals afrontin els treballs amb seguretat.