El portal de ferro forjat de l'estació del Liceu es va instal·lar l'any 1925, després de la construcció del metro. Les columnes modernistes es van substituir per còpies el 1968 i TMB les va treure fa uns sis anys. Va ser durant la reforma de l'estació, amb l'argument que no s'adequaven al nou disseny. Ara, la Síndica de Barcelona, demana que es recuperin. MARIA ASSUMPCIÓ VILÀ, Síndica de Greuges de Barcelona "No té cap sentit que no es puguin tornar a posar i que fos la mateixa companyia de transports la que decidís això. Jo crec que l'Ajuntament és qui ha de vetllar per això perquè sino d'aquí a uns anys no mantindrem res." L'antic portal està al Centre de Conservació de la Zona Franca, però segons l'historiador Alexandre Grimal, el fet que es conservi no es garantia que es recuperi. Tot i ser un element emblemàtic, no té un valor artístic. ALEXANDRE GRIMAL, historiador i pintor "Primer s'ha de valorar. Si allò té valor artístic es guardarà. Després si es conservarà o no. Així es perden la meitat de les coses i solament queden coses molt puntuals, com ara escultures, que són elements que ja estan quasi catalogats quan surten de la foneria". Els veïns i comerciants de la Rambla asseguren que, durant els darrers 25 anys, s'ha perdut molt patrimoni arquitectònic i ornamental de la Rambla, i es queixen que no hi ha cap requisit estètic per a les noves botigues. Segons l'Ajuntament, no hi ha data per decidir què es farà amb aquest forjat que, durant dècades, va formar part del paisatge de la Rambla.

Concretament es tracta d’unes columnes de ferro forjat d’uns tres metres d’alçària retirades per TMB ara fa uns sis anys, quan va considerar que no tenien interès historicoartístic i que no s’adequaven al disseny del projecte de reforma de l’estació. La síndica assegura que, segons fonts de l’Ajuntament, es troben en un dipòsit municipal.

Tot i que la Direcció de Patrimoni no s’ha pronunciat sobre la qüestió, l’empresa TMB descarta tornar-hi a instal·lar els forjats amb l’excusa que no s’adeqüen al nou estil arquitectònic de la parada. D’altra banda, la síndica sosté que aquests elements decoratius estaven plenament integrats al paisatge urbà de Barcelona i que, actualment, hi ha la possibilitat d’encaixar estructures més modernes amb elements antics. Assegura també que la supressió d’aquestes columnes perquè eren pròximes als ascensors que s’havien d’instal·lar ara fa sis anys no es pot utilitzar com a justificació.

Maria Assumpció Vilà diu que el consistori no ha tingut la sensibilitat necessària per protegir les estructures de les entrades de les estacions del metro de Barcelona com a llegat cultural i modernista. A més, ho qualifica de fet paradoxal, ja que es tracta d’una ciutat capdavantera d’aquest corrent artístic.

De moment, el regidor de Cultura, Jaume Ciurana, ha comunicat a la síndica que la Taula del Patrimoni estudiarà les seves recomanacions.