El trànsit rodat és una de les fonts principals fonts de contaminació per partícules i diòxid de nitrogen, dos paràmetres que van superar els límits permesos durant l'any passat a Barcelona. Un dels motius és que el 2011 va ser un any amb poques pluges, i l'altra causa és que cada vegada hi ha cotxes més antics a la xarxa viària. A causa de la crisi, el parc de vehicles s'ha envellit i, fins i tot, han aparegut cotxes que abans no circulaven per la ciutat. Aquests cotxes vells cremen malament el combustible i emeten un 50% més de partícules que la resta. Per això, el Departament de Territori i Sostenibilitat cedirà als consistoris unes unitats mòbils de mesura que, juntament amb la Guàrdia Urbana, s'encarregaran de detectar els cotxes més contaminants. Es lliurarà un avís als conductors per tal que s'adrecin al taller i s'adeqüin a la normativa d'emissions. LLUÍS RECORDER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Hem de normalitzar que de la mateixa manera que tothom té assumit que s'actua davant d'infraccions de trànsit, també infringeixen la llei aquells vehicles amb emissions per sobre de la normativa." Si el conductor fa cas omís de la incidència, el vehicle serà intervingut. ASSUMPTA FARRAN, directora general de Qualitat Ambiental "La llei de l'estat preveu que un dels motius pels quals pots immobilitzar un vehicle és per fums i sorolls. Per tant, la llei ens ampara conforme si un senyor no ha arreglat el cotxe, el puguis treure de la circulació." També hi ha novetats respecte dels límits de velocitat als accessos de Barcelona en cas d'episodis anticiclònics. Fins ara, la circulació es limitava a 80 km/h, però ara s'augmentarà fins als 90 km/h perquè s'ha detectat que es contamina menys.

És una de les mesures del Departament de Territori i Sostenibilitat, que també s’aplicarà a la resta de municipis catalans per millorar la qualitat de l’aire. La crisi ha fet envellir el parc automobilístic català i fins i tot ha fet sortir al carrer vehicles que havien deixat de circular. Cotxes vells que contaminen més i això ha fet augmentar la contaminació a la ciutat de Barcelona.

En la roda de premsa per presentar les dades de  qualitat de l’aire a Catalunya, la directora de Qualitat Ambiental de  la Generalitat, Assumpta Farran,  ha afegit que  l’absència de  pluges i l’increment d’anticiclons han reforat també fet augmentar la contaminació. De fet, les partícules de diòxid de nitrogen van superar els límits permesos durant l’any passat a Barcelona.

I per frenar aquest augment de la contaminació el Departament de Territori i Sostenibilitat cedirà als consistoris unes unitats mòbils de mesura que, juntament amb la Guàrdia Urbana, s’encarregaran de detectar els cotxes més contaminants. Es lliurarà un avís als conductors per tal que s’adrecin al taller i s’adeqüin a la normativa d’emissions.

90 KM/H als accessos de Barcelona
El secretari de Medi Ambient i  Sostenibilitat, Josep Enric Llebot, ha anunciat també que la  Generalitat augmentarà el límit de velocitat als accessos a  Barcelona fins als 90 quilòmetres per hora, en lloc dels 80 actuals. Llebot ha justificat aquest augment de la velocitat perquè els conductors acostumen a conduir amb una marxa més llarga quan la  velocitat permesa és de 90 km/h, i s’emeten menys contaminants.