ENRIC JARA, AV la Bordeta "Malauradament potser haurem de retornar a fa 20 anys. Ja ens van suprimir la Línia 91 i vam anar en manifestació des de la Bordeta fins al Palau de la Virreina amb un autobus de cartró. No sé com ho manegarem aquesta vegada, però si continuem sense tenir aquest servei segurament es farà algun tipus de manifestació més punyent."

Des que es va anunciar la supressió de línies d’autobús, els veïns van iniciar aquesta recollida de signatures. Els veïns proposen solucions alternatives, com ara allargar el recorregut de les línies perquè hi hagi més usuaris i siguin més rendibles. Consideren que aquest servei és essencial i que la seva desaparició deixa el barri mal comunicat i lluny de la xarxa principal de transport públic de la ciutat. També anuncien que si no se’ls fa cas, pensen augmentar el to de les protestes

Línies deficitàries, segons TMB

La supressió del servei va entrar en vigor el gener de 2012. Segons TMB les dues línies són deficitàries perquè els diumenges hi ha entre un 10 i un 15% menys del passatge habitual. És a dir, de cada 100 euros del cost del servei, els usuaris amb el bitllet en paguen sis i la resta s’ha de cobrir amb subvencions. L’eliminació d’aquests serveis en dies festius s’inclou en el pla de racionalització de Transports Metropolitans de Barcelona per estalviar aquest any 56 milions d’euros.