Un icona amb el logotip d'alta ocupació indica als conductors el carril per on han de travessar el peatge de Mollet, a la C-33. Per gaudir del descompte cal disposar d'un sistema de pagament telemàtic i transportar tres o més persones. Per ara, el procediment per detectar els ocupants és manual, a l'espera d'instal·lar un sistema òptic que en quantifica el nombre a través d'una càmera. Fins que això no passi, els treballadors de la concessionària Abertis s'encarreguen de comprovar-ho i validar la rebaixa del 40%. A banda de la C-33 fins a Montmeló, la mesura també ha entrat en funcionament a l'autopista del Maresme, al peatge de Vilassar. I a l'autopista del Garraf, entre Castelldefels i el Vendrell. Tot plegat, s'afegeix als descomptes ja existents des del juliol de 2010 als túnels de Vallvidrera, on sí que hi ha un sistema de detecció automàtic. Amb aquest desplegament, la Generalitat pretén millorar la gestió de la mobilitat i reduir la contaminació a la xarxa viària. El descompte per als vehicles VAO es pot acumular amb altres bonificacions com la dels vehicles ecològics o la de recurrències, totes dues d'un 30% de descompte. Tot i això, la suma de rebaixes resta condicionada a la carretera i els trams.

Els conductors que circulin per la C-32, entre Castelldefels i el Vendrell, l’autopista del Maresme, entre Montgat, Mataró i Palafolls, i la C-33, de Barcelona fins a Montmeló, ja poden gaudir d’un descompte del 40% en la tarifa del peatge. El requisit per aprofitar-se’n és que els ocupants del vehicle sumin tres o més persones, i cal efectuar el pagament amb teletac. Amb aquest desplegament, l’objectiu de la Generalitat persegueix millorar la gestió de la mobilitat així com reduir els nivells de contaminació de la xarxa viària.

El personal de cabina comprovarà l’ocupació del vehicle

Un sistema automatitzat de detecció òptica comptabilitzarà els ocupants dels vehicles, tot i que provisionalment, el sistema de control serà presencial. Els vehicles hauran de travessar el peatge pel carril indicat amb la rebaixa VAO+3 i informar-ne els treballadors de cabina, que validaran l’aplicació del descompte. La bonificació es pot acumular als descomptes de vehicle ecològic (30%) i el de recurrència (30%), però la suma resta condicionada a les carreteres i els trams.

Des del juliol de 2010, els túnels de Vallvidrera ja apliquen una rebaixa del 20% als cotxes que compleixen els requisits d’alta ocupació. Al març, s’iniciarà la implantació a les barreres de la C-16 a Sant Cugat, Terrassa i Manresa.