RICARD OSO, president del comitè d'empresa dels treballadors de l'aeroport "El que més ens preocupa ara mateix es que ens paguin la nómina d'aquest mes, la del mes de gener i després rebre la indemnització pertinent que ens pugui tocar pel fet de tancar l'empresa això es el que més ens preocupa ara."

Protesta dels treballadors de Spanair

Uns 200 treballadors de Spanair s’han manifestat aquesta tarda davant de la seu de l’aerolínia, a l’Hospitalet, per demanar que se’ls pagui el sou íntegre i les indemnitzacions pertinents. A més, els treballadors han reclamat a la Generalitat que comptin amb ells en el supòsit que sorgeixi una nova aerolínia catalana. Tot i que no es es queixen del tancament de l’empresa, part de la plantilla critica que es tracta d’una decisió política.

Després de la clausura, els més de 2.000 treballadors de l’aerolínia es troben en situació de permís retributiu i suspensió temporal. L’aerolínia té previst reunir-se amb el Comitè d’Empresa el proper dimecres i aquest dilluns els serveis jurídics del sindicat USOC , el sindicat majoritari al Comitè d’Empresa de Barcelona, començaran a treballar per estudiar possibles vies d’actuació.

D’altra banda, està previst que Spanair presenti aquest diumenge un concurs voluntari de creditors, que donarà inici a la liquidació ordenada de la companyia i que permetrà als treballadors demanar la prestació de l’atur.

Un acord per facilitar el retorn dels diners

Spanair està a punt d’arribar a un acord amb l’Associació Internacional del Transport Aeri (IATA) per tal d’agilitzar el reemborsament del preu íntegre dels bitllets. El pacte facilitarà el retorn del bitllet a tots aquells passatgers que no hagin volat i que hagin pagat mitjançant transferència bancària o en efectiu a les agències de viatges.  Els passatgers poden fer les reclamacions a les oficines de vendes de Spanair, als mostradors d’AENA, a les oficines de turisme o a l’Agència Catalana de Consum.