VALENTÍN ANADÓN, portaveu sindicat SAP-UGT "Nuestros compañeros estan recibiendo grandes lesiones porque no disponen de chalecos antibalas para garantizar su vida y la del resto de la ciudadanía. Y de manera paralela, se nos informa de que sí que hay dinero para gastarse un montón de millones, una cantidad indecente, en una operación absolutamente cosmética tal y como es renovar todo el vestuario de los Mossos d'Esquadra." TONI CASTEJÓN, CCOO "Es un primer acto. En muchas comisarías, hay agentes que de modo individual han empezado a según qué cosas no denunciar, no hacer detenciones, si no es estrictamente necesario y dentro de la legalidad." DAVID MIQUEL, sindicat SPP "El escenario que se está propiciando y que se está poniendo encima de la mesa es el ideal para que el mapa delincuencial de este país no baje, sino que suba."

Uns 50 delegats sindicals han ocupat aquest matí la comissaria de les Corts en protesta per les retallades d’Interior, que contemplen la reducció salarial, l’increment d’hores de treball i l’eliminació de convocatòries d’accés al cos. Els agents han entrat a la comissaria amb sacs de dormir i aliments i passaran la nit a les dependències policials per forçar les negociacions amb la Generalitat.

Els sindicats han fet una crida als agents que estan de servei perquè facin les comunicacions en castellà en comptes de català com a senyal de protesta. La Secretaria General d’Interior ha dit que no li consta que els agents utilitzin el castellà.