Si ens passegem pels voltants de les estacions del Baixador de Vallvidrera i de les Planes en un dia laborable, ens trobarem cotxes aparcats per tot arreu. Poder estacionar el cotxe durant tot el dia de manera gratuïta i poder agafar el transport públic des de la zona 1 atreu molts usuaris de ferrocarrils que treballen a Barcelona. Tot i que existeixen dos solars condicionats com a aparcament per als veïns, encara es veuen afectats per la gran quantitat de cotxes que vénen fins aquí. JOSÉ LUIS LORENTE, president AV Can Rectoret "Això està ple a partir de les 8 i escaig, després hi ha una altra qüestió: no són solament les places aquestes que ens fan falta, sinó que la resta de la muntanya, en zones que podem veure que són perilloses, doncs hi aparca una quantitat de cotxes que ve de fora i ho sentim, ho hem de dir, una impunitat per part de lAjuntament a solucionar-ho." A més, també denuncien la picaresca que hi ha per accedir als aparcaments exclusius per a veïns. S'han fet còpies de la clau d'accés i ara la utilitza gent que no viu a la zona. JOSÉ LUIS LORENTE, president AV Can Rectoret "Llavors el que demanem és un sistema, el que sigui, per això hi ha l'Ajuntament, perquè nosaltres puguem deixar els cotxes aquí, per ser un barri com és, d'aquestes circumstàncies, i poder arribar a Barcelona. Incrementar les places i trobar un mecanisme que funcioni." Ja fa molt temps que hi ha problemes d'aparcament i des del Comissionat de Collserola volen resoldre la situació. JOSEP MARIA JULIÀ, Comissionat de Collserola "La solució màgica no existeix. Serà una, o convertir-ho tot en àrea verda si pot ser; o dues, eliminar la possibilitat d'aparcament indiscriminat que tenim ara mateix. Mai per als veïns, els veïns sempre tindran garantit el lloc per aparcar." Per trobar-hi solucions, de moment s'han identificat les zones que es fan servir d'aparcament al voltant de les estacions i se n'ha comprovat la qualificació urbanística. L'Ajuntament segueix treballant en aquest tema conjuntament amb B:SM.