En Renan n'ha estat un dels desafortunats testimonis. Des del balcó de casa seva ha pogut retratar l'evolució d'unes obres que fa vuit anys que duren. Avui ha fet una fotografia més, una imatge que simbolitza un acord i que ha de posar fi a anys de maldecaps per als veïns de la plaça de Maragall. Govern i Ajuntament han acordat destinar més de dos milions d'euros a reurbanitzar algunes de les zones afectades per les obres de la Línia 9 del metro en el tram que va de la Sagrera a Collblanc. La Generalitat no sap quan tornaran a tenir diners per engegar de nou les tuneladores. Per això, com a mal menor, s'ha decidit minimitzar les molèsties als veïns i comerciants a l'entorn de les estacions en construcció. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "No ha estat una negociació fàcil. L'opinió dels veïns ha comptat molt. La pressió veinal ha estat molt efectiva i ens ha ajudat a arribar a una situació que és la que avui presentem i que considerem que és una situació òptima". RICARD FONT, director general de Transports i Mobilitat "Les obres que fem ara les fem pensant que algunes s'hauran de refer però concretament aquesta, la majoria de la plaça quedarà pràcticament definitiva". En total s'arreglaran sis punts. La plaça de Maragall es reobrirà i s'hi restituiran els jocs infantils i el mobiliari urbà. A la plaça de Sanllehy s'eixamplaran i arreglaran algunes de les voreres. A Sarrià s'alliberarà el carrer de Pau Alcover, que tornarà a la seva forma original. A Mandri es reobriran els dos carrils de baixada i al Putxet la plaça de Joaquim Folguera es recuperarà per a l'ús ciutadà. A la plaça de Lesseps s'obrirà un pas per facilitar el pas dels vianants fins a la ronda del Mig. Segons l'Ajuntament, totes aquestes millores estaran acabades a finals de 2012. Aprofitant l'avinentesa, el govern ha volgut avui subratllar que la seva intenció és prioritzar el tram de la Línia 9 que va de l'Aeroport del Prat fins a Collblanc. L'any vinent es destinarà una partida de 54 milions d'euros perquè les obres d'aquest tram estiguin acabades el 2014. De la resta, no hi ha data, i, de moment, el govern no es mostra optimista.

La Generalitat reconeix que no hi ha diners per continuar amb les obres de la Línia 9 del tram central que va de la Sagrera a Collblanc. Per això, i per evitar causar més molèsties als veïns, ha pactat amb l’Ajuntament de Barcelona reurbanitzar els punts més afectats per les obres en superfície. Aquestes millores s’aniran duent a terme durant el 2012.

Plaça de Maragall

Es reurbanitzarà la plaça i s’hi restituiran els espais per a jocs infantils i el mobiliari urbà.

Plaça de Sanllehy

Se n’eixamplarà la vorera del costat sud i se n’arreglarà la del costat nord per tal de millorar la mobilitat dels vianants.

Sarrià

S’alliberarà el carrer de Pau Alcover, que recuperarà la configuració original.

Mandri

Se’n restituiran els dos carrils de baixada fins ara ocupats per les obres. Això permetrà recuperar l’itinerari original de les línies d’autobús L14, L70 i L72.

El Putget

S’urbanitzarà provisionalment la plaça de Joaquim Folguera, que es recuperarà per a l’ús ciutadà.

Lesseps

S’obrirà un pas que connectarà la plaça i la ronda del Mig per facilitar el pas dels vianants.

Pel que fa a l’estat de les obres de la Línia 9, la Generalitat assegura que la prioritat és acabar el tram que va de l’aeroport fins a Collblanc. Asseguren que destinaran 54 milions d’euros del pressupost de l’any vinent per tal que estigui acabat el 2014.