Fira de Barcelona ha esquivat aquest 2011 la crisi amb resultats positius. S'ha aconseguit, fins i tot, superar els ingressos previstos inicialment. La Fira ha recaptat 114 milions d'euros, un 2,3% més del que s'havia pressupostat. La clau ha estat l'organització de salons de pes internacional, com el Mobile World Congress, que se seguirà fent fins al 2018 a la ciutat. També, el saló de maquinària tèxtil o el nou saló Smart City, que es repetirà l'any que ve. Per al 2012, hi ha previstes noves edicions de The Brandery i del bianual Alimentaria. A més, s'organitzarà un nou saló de gestió hospitalària, l'EMA I Health. D'aquest 2011, els responsables de la Fira en valoren que s'hagin mantingut salons de sectors molt castigats per la crisi perquè fan que la Fira sigui un autèntic motor per a la reactivació.

Segons han explicat avui en roda de premsa els responsables de Fira de Barcelona, l’any 2011 els recintes de Montjuïc i Gran Via han acollit 65 salons i congressos i 40 esdeveniments diversos.

Una de les claus de l’èxit de la Fira ha estat el desenvolupament del negoci internacional. En aquest sentit, s’ha arribat a acords amb socis d’altres països, sobretot asiàtics, per exportar fires i serveis amb l’objectiu de facilitar l’exportació d’empreses catalanes i espanyoles. Per exemple, s’ha previst que Hostelco compti amb un pavelló propi a Hotelex, la principal fira asiàtica d’equipament hoteler. També s’ha pactat la celebració de la primera edició de Construmat Xina a Beijing. Altres acords permetran la posada en marxa d’un nou esdeveniment dedicat a la gastronomia i restauració espanyoles que se celebrarà a Singapur.

Els responsables de la Fira també han assenyalat la designació de Barcelona com la capital mundial del mòbil, un fet que suposa que el certamen continuï celebrant-se a la ciutat i que aquesta es converteixi en referent del sector.