Aquest tren acosta des d'avui molt més Barcelona amb Europa. El trajecte fins a Lió durarà sis hores menys. El motiu: la connexió amb França serà per vies d'ample internacional. Fins ara, un cop a Portbou, s'havien de canviar tots els contenidors a un altre comboi per la diferència d'amplada entre les vies espanyoles i les europees. Per estalviar-ho, el tren aprofitarà fins a França trams d'alta velocitat, amb ample internacional, combinat amb vies espanyoles adaptades, amb un tercer carril, a l'amplada europea. Això passarà en un primer tram des de la sortida del port fins al Nus de Mollet, passant per Castellbisbal. Un cop a Mollet, circularà per la línia d'alta velocitat fins a Montmeló i des d'aquí fins a Girona. Després, per arribar a Figueres, enfilarà un altre tram d'amplada ibèrica amb tercer carril. Des de Figueres, tornarà a vies d'alta velocitat per superar el túnel del Pertús directe cap a Lió. El tren farà dos viatges per sentit cada setmana, però des del Port no amaguen que les expectatives són molt altes i confien poder arribar a les tres connexions. ARTUR MAS, president de la Generalitat "L'aposta va per aquí. I l'aposta vol dir connectar-nos amb Europa i amb la resta de la península ibèrica sobretot en l'àmbit Mediterrani. I exportar". Al 2010, el trànsit ferroviari de contenidors va créixer un 75%. Amb el tren que s'ha posat en marxa avui, el Port de Barcelona aspira a ampliar el seu àmbit d'influència fora de l'Estat.