MÒNICA GARRIGA, periodista "Treballo des de Sydney. Sóc corresponsal a Austràlia per mitjans de comunicació espanyols i catalans. L'any passat, al novembre, vaig veure que hi havia una conferència que es deia Media140 sobre noves tecnologies i periodisme. Vaig voler cobrir-la. Vaig contactar l'Andy i li vaig demanar que m'acredités i em va acreditar. Vaig anar-hi i vaig fer una història sobre la conferència. Em va encantar, ho vaig trobar superinteressant. I quan vam acabar l'entrevista em va dir: què et sembla a tu? Creus que això es podria fer a Barcelona." ANDREW GREGSON, fundador de Media140 "M'he adonat que hi ha la necessitat de tancar la bretxa entre diferents indústries que no estan entenent les tecnologies socials i com poden beneficiar-se'n. Això passa en diferents sectors, com per exemple la indústria alimentària, el periodisme, l'acadèmia, el tercer sector, màrqueting i marques. I això és el que anem fent en diferents ciutats a Europa i Àsia-Pacífic, explorant els reptes als que s'estan enfrontant i com poden aprendre tot el potencial que aquesta tecnologia té per a ells com a negoci o com a organització." KARMA PEIRÓ, "community manager" de 3cat24.cat "Tota la societat està canviant i els periodistes tenim un repte molt important, que és saber entendre tot el que està passant. Agafar informació de bases de dades en obert i traduir tot això, fer-ho més comprensible, amb formes de visualització diferents, que s'allunyen molt de la notícia linial, sense gaire enllaços, que trobem ara, en el segle XXI, a qualsevol mitjà que es troba a Internet." SIMON ROGERS, periodista de The Guardian "Els periodistes tradicionalment han tingut por dels números, les matemàtiques i les dades. Eren una cosa estranya en la que realment no s'hi volien ficar. Però ara el món està ple de grans bancs de dades de lliure disposició i no pots estar al marge si vols complir amb el teu rol de periodista". SERENA KUTCHINSKY, editora adjunta del Sunday Times Online "La gent de vegades em pregunta per què jo com a professional, com a experta, estic interessada en el tenen a dir persones que no són expertes. Òbviament, no faré el meu article només a partir del que la gent respongui a la meva crida a les xarxes socials. Però és molt, molt interessant que la tecnologia ens permeti connectar-nos a la consciència col·lectiva. I veure què estan pensant realment les masses." PAU LLOP, director de Bottup.com "El que proposem són nous models en els que el periodista professional treballi conjuntament amb la gent, amb la ciutadania que està interessada en produir informació, en participar en l'opinió pública, en participar en l'elaboració de l'agenda pública. I creiem que amb les noves tecnologies es pot fer." NARCÍS VIVES, director d'Itinerarium "Mai s'ha de fer res pensant que hi ha una nova tecnologia, sinó que les noves tecnologies ens ofereixen noves oportunitats de fer coses. Aplicacions que fins ara no s'havien pogut fer, doncs ara potser sí que es poden començar a fer. Tots sabem que el món d'Internet ha revoluciontat tot el sector periodístic i les eines de publicació massiva estan canviant una mica, o poden canviar molt, tot l'escenari. El que és important és que qualsevol periodista intenti investigar, experimentar, provar. Perquè els mitjans tradicionals no seran sempre així. Estem en un moment d'un canvi molt profund i qui es pensi que s'ha de seguir fent el de sempre, que no cal apostar per canviar, des del meu punt de vista s'equivoca."