Han passat cinc anys i mig d'aquestes imatges. El 27 de gener de 2005 el túnel de maniobra del metro al Carmel s'enfonsava deixant un forat de 20 metres de diàmetre i 35 de profunditat. I una setmana més tard, apareixia un segon cràter. En total, es van haver de desallotjar més de 1.200 persones i 230 comerços van tancar les portes. En l'esfondrament no hi va haver víctimes mortals però quatre blocs van haver d'anar a terra i molts veïns van perdre totes les pertinences i records personals. Es va obrir una profunda crisi política que va tenir el punt màxim amb l'acusació per part del PSC a Convergència de cobrament de comissions en obra pública. Els cràters es van omplir amb 15.000 metres cúbics de formigó, es van revisar més de 5.000 edificis i algunes famílies van estar mesos vivint en hotels abans de poder tornar a casa. L'esvoranc va aconseguir posar el Carmel sobre el mapa i que carrers afectats com ara el Llobregós, el passatge de Calafell, el carrer de Sigüenza i el de la Conca de Tremp acabessin sent familiars per la la resta de barcelonins.