La reforma de la Diagonal planteja majoritàriament una pregunta: per on passaran els cotxes que no podran circular per aquesta via? La resposta l'ha argumentat avui l'Ajuntament. Caldrà canviar els hàbits de l'equivalent a 51.000 turismes. Prop de 29.000 usuaris de la Diagonal els absorbirà el transport públic, a través de la Línia 9 i el tramvia, i 23.000 cotxes és la xifra que l'Ajuntament calcula que haurà de redistribuir-se per l'Eixample. I com ho faran? Doncs a través de l'obertura de nous carrers de pas, com ara Diputació o Còrsega, que exerciran la mateixa funció que ara mateix fan els carrers de Mallorca o d'Aragó, i a través d'un ritme semafòric molt més sincronitzat i àgil. Això comportarà un 7% més de trànsit a l'Eixample, però això evitarà un escenari futur que l'Ajuntament qualifica de caòtic. Si no es replanteja la circulació per la Diagonal i l'Eixample, el govern preveu que al 2018 la majoria de vies com Aragó o Gran Via estiguin tot el dia al límit de la seva saturació.