Aquest matí encara eren buides, però a partir de diumenge aquesta zona de facturació estarà a ple rendiment. Serà el primer dia en què les dotze aerolínies de l'aliança Sky Team comencin a operar a la T1 del Prat. Amb el trasllat de companyies com Air Europa, Air France, KLM o Alitalia, ja en són gairebé 50 les que s'han establert a la nova terminal. Des d'aquí s'assumeix gairebé el 80% del tràfic total de l'aeroport. Un cop completada aquesta fase, s'iniciarà la remodelació de la T2. FERNANDO ECHEGARAY, director de l'Aeroport de Barcelona "Volem que la remodelació no molesti els passatgers, per això ho farem per fases. Volem que sigui transparent, que no se n'adonin que hi ha obres, tot i que porti més temps". Els canvis es basen en unificar la zona de facturació, la sala d'entrega d'equipatges i el control de seguretat, alhora que es millorarà el processament de les maletes. JAVIER MARÍN, director d'Aeroports d'Aena "La remodelación está orientada a sacar el máximo beneficio. Son unas instalaciones muy buenas, pero después de unos retoques, queremos que sean esenciales". La remodelació de la T2 i la construcció de la terminal satèl·lit de la T1 compten amb una inversió de més de 1.000 milions d'euros. Les obres, que s'allargaran aproximadament fins el 2012, donaran capacitat per acollir 55 milions de passatgers, per poder arribar fins i tot als 70 milions.